Business Internaţional

Primul zid adevărat pentru Netflix, starul platformelor de filme online: Marile studiouri vor ca filmele să nu mai fie difuzate imediat pe net, pentru a nu omorî business-ul cinematografelor

Primul zid adevărat pentru Netflix, starul platformelor...

Autor: Ştefan Stan

18.04.2017, 15:48 843

Netflix cheltuie extrem de mulţi bani pentru a produce filme prestigioase, dar executivii par să îşi regândească abordarea la Hollywood cu un ochi îndreptat spre marje mai generoase de profit, scrie Marketwatch.

Netflix a publicat luni un rezultat financiar dezamăgitor, adăugând mai puţini noi abonaţi decât se aşteptau analiştii pentru compania de video-on-demand. În timp ce iniţial acţiunile au scăzut, şi-au inversat cursul spre sfârşitul sesiunii de tranzacţionare şi au crescut la preţuri record pentru Netflix. Compania deja se tranzacţiona la un maxim record, după ce a câştigat 10,7% în ultimele trei luni şi 31,9% anul trecut. În aceeaşi perioadă, indicele S&P 500, unde este listată compania, a câştigat 2,9% şi respectiv 11,7%.

Netflix a reuşit acele câştiguri în ciuda îngrijorărilor legate de faptul că se cheltuie ”prea mulţi bani” pe conţinut original. CEO-ul companiei, Reed Hastings, a părut confortabil cu nivelul cheltuielilor la Netflix, în condiţiile în care reţeaua încearcă să păstreze avansul obţinut.

Netflix face pariuri gigant pe filme de prestigiu. Potrivit unor rapoarte, Netflix ar fi cheltuit 90 de milioane de dolari pentru a produce cel mai nou film al lui Will Smith, Bright. Totuşi, multe lanţuri de cinematografe refuză să difuzeze producţia, pentru că Netflix cere drepturile de a îl difuza în paralel şi pe propriile servicii de streaming.

Atitudinea Netflix este în opoziţie directă cu cea a rivalului Amazon, care opreşte difuzarea pe serviciile de streaming cât timp filmele sunt difuzate în cinematografe.

 

Strategia Netflix afectează puternic veniturile din box-office pentru filmele produse, chiar dacă cheltuie sume echivalente cu marile studiouri de la Hollyoowd, care obţin sute de milioane de dolari prin box office. 

”Din moment ce membri noştri finanţează filmele, ar trebui să fie primii care le pot vedea. Noi suntem deschişi să susţinem lanţurile mari de cinematografe, precum AMC sau Regal în SUA, dacă vor să difuzeze în cinema-uri filmele noastre, în acelaşi timp cu noi”, a spus Hastings. 

 

Dacă consumatorii nu vor reuşi să convingă cinematografele să difuzeze filmele netflix în acelaşi timp cu serviciul de streaming, s-ar putea ca firma să piardă mai mult decât câştigă. Netflix a anunţat că se aşteaptă la un cash flow negativ anula cesta, din cauza creşterii cheltuielilor pe conţinut original, şi plănuieşte să cheltuiască încă un miliard de dolari în 2017 pentru a promova conţinutul. 

 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO