Business Internaţional

Problema europeană de care se lovesc companiile de transport cu trotinete electrice: străzile pavate cu piatră cubică

Problema europeană de care se lovesc companiile de...

Autor: Bogdan Cojocaru

09.08.2019, 00:00 156

Start-up-urile de scutere electrice se confruntă cu o problemă neaşteptată care reduce la simple deşeuri vehiculele pe două roţi: străzile pavate cu piatră cubică ale Europei, scrie Bloomberg. Companiile de scutere s-au extins rapid pe tot continentul, vizând puncte turistice precum Paris şi Lisabona şi atrăgând sute de milioane de dolari ca finanţare a capitalului de risc în acest efort. Primele start-up-uri de scutere şi-au început activitatea în California, unde trotuarele sunt predominant line, însă Europa este plină de străzi pietruite construite acum sute de ani. Utilizatorii au parte de plimbări incomode în cel mai bun caz, sau de ruperea scuterului în cel mai rău.

„Lisabona este destul de dură în special în acest sens“, a declarat Eric Wang, directorul executiv al Wind Mobility. „Ai doar promenada care este plată şi netedă, dar mai departe de locul acesta devine destul de deluroasă şi pietruită.“ Joe Kraus, preşedintele Lime, a declarat că a văzut utilizatori care au găsit tehnici de mers pentru a face faţă în special străzilor pietruite. „Cel mai simplă tehnică este statul pe vârfurile picioarelor,“ a spus el. „Este uimitor, dar nu mai simţi pietrele la fel de mult.“ Multe dintre cele mai vechi capitale ale continentului au, de asemenea, străzi foarte înguste - utile pentru a lua-o pe scurtătură cu un scuter, dar aproape imposibil de navigat pentru camionetele de colectare ale companiilor de scutere. „Dacă un vehicul este detectat undeva ca având nevoie de recondiţionare sau reparaţie, trebuie să duci tehnicianul în acel loc“, a spune Carlos Bhola, cofondatorul Circ. „Uneori, trebuie să folosim metroul pentru a ajunge la vehicule şi pentru a le aduce la service.“

În zonele populare, un singur scuter poate fi utilizat pentru aproximativ 10 călătorii pe zi. Deteriorarea inevitabilă a roţilor sau a coloanelor de direcţie le poate face inutilizabile, caz în care sunt aruncate pe trotuare sau în râuri şi canale. Pentru a rezolva aceste probleme, companiile de scutere şi-au dezvoltat propriile modele de vehicule. Ultimele trotinete ale Lime au roţi mai mari şi o suspensie robustă, modificări care sunt de asemenea folosite de concurenţi. Vehicule de la companii precum Bird Rides Inc. sunt acum aproape prea grele pentru a le ridica cu mâna, ceea ce le face mai greu de furat. Unii folosesc frâne de biciclete robuste. Tier Mobility, una dintre cele mai mari companii europene de scutere, a adăugat două plăcuţe de frână montate pe roţi pe ultimul său model, pe lângă frânele electrice. Modelele mai noi utilizează cât mai puţine componente pentru a creşte durata de viaţă a unui scuter şi pentru a reduce nevoia de a păstra stocurile de piese de schimb în centrele de întreţinere. Aceste îmbunătăţiri pot costa cât un scuter nou, dar durata de viaţă mai mare face să merite efortul financiar.

 
 
 
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO