Business Internaţional

Procesul de selecţie a succesorului lui Ghosn la şefia Renault a fost lansat în spatele uşilor închise. Cine îi va lua locul patriarhului gigantului auto care stă în spatele Dacia?

Procesul de selecţie a succesorului lui Ghosn la şefia Renault a fost lansat în spatele uşilor închise. Cine îi va lua locul patriarhului gigantului auto care stă în spatele Dacia?

Autor: Catalina Apostoiu

24.12.2017, 16:20 1832

 ​Succesorul actualului CEO al producătorului auto francez ar urma să fie desemnat în luna februarie. Căutarea “păsării rare” a început deja, sub atenta supraveghere a statului francez, relatează Les Echos.

Având în vedere că mandatul CEO-ului Carlos Ghosn se va încheia în luna mai a anului viitor, la câteva săptămâni după ce acesta va împlini 64 de ani, procesul de selecţie a unui succesor al acestuia a demarat deja în spatele uşilor închise. Posibilul succesor ar urma să fie selectat încă din luna februarie, pentru ca acţionarii să se pronunşe în timpul următoarei adunări generale.

Potrivit informaţiilor Les Echos, candidaşii la această poziţie sunt în curs de a fi auditaţi.

Pentru Carlos Ghosn, condiţiile actuale sunt ideale pentru a se retrage: Renault este aşteptat să raporteze din nou rezultate record în februarie, iar volumele vânzărilor se situează la cel mai ridicat nivel.

Carlos Ghosn se va retrage de pe plan operaţional în cadrul Renault. Acesta ar putea diviza funcţia de CEO pentru a păstra doar poziţia de preşedinte al grupului francez, după cum a procedat în cazul Nissan cu câteva luni în urmă. Oricum, Ghosn îşi va face în continuare simţită prezenţa în Boulogne.

Carlos Ghosn are intenţia de a rămâne la conducerea Alianţei Renault-Nissan-Mitshubishi pentru moment. “În orice caz, ce se va întâmpla va fi prezentat foarte clar”, dau asigurări cei din apropierea CEO-ului.

Totuşi, în legătură cu procesul selecţiei nu există nimic clar. Termenii ecuaţiei sunt complecşi, ca şi procesul de decizie în cadrul grupului supravegheat îndeaproape de către stat, care deţine în continuare 15% din capitalul său.

În cazul Renault, procesul de selecţie se va concentra în mod clar asupra unui insider. “Pare dificil de desemnat cineva din exterior. Ar trebui ca acesta să fie cineva de-a dreptul excepţional”, explică un apropiat al lui Carlos Ghosn.

Câteva nume circulă deja. Este vorba de Thierry Bollore, bineînţeles, care s-a alăturat Renault în 2012, şi de Thierry Koskas, director comercial, cât şi de neamţul Stefan Mueller, director pe probleme de performanţă.

Însă dorinţa statului va trebui de asemenea luată în considerare. Potrivit informaţiilor Les Echos, acesta nu doreşte în acest moment un străin. De altfel, acesta vrea ca viitorul CEO să-i poată succeda lui Ghosn şi la conducerea Alianţei, nu numai a Renault, iar în acest sens partenerii japonezi vor trebui de asemenea să-şi dea acordul.

Există şi trei foşti directori ai Renault pe care executivul i-ar putea lua în calcul, însă aceştia par puţin prea în vârstă. Este vorba de Didier Leroy, numărul doi în cadrul Toyota, de 60 de ani, Carlos Tavares, şef al PSA, şi Patrick Pelata, cu vârste de 59 şi respectiv 62 de ani.

Mai există şi soluţia unui outsider total, chiar şi din afara sectorului auto. Numele lui Fabrice Bregier, vehiculat de două sau trei luni ca posibilitate mai puţin sau mai mult credibilă, a revenit în forţă odată cu plecarea sa din cadrul Airbus în luna februarie.

AFACERI DE LA ZERO