Business Internaţional

Producătorul auto Nio, una dintre companiile favorite ale investitorilor români de retail, a livrat în octombrie cu 65% mai puţine vehicule faţă de luna precedentă. Acţiunile, în scădere cu 25% în 2021

Sursa foto: Hepta.ro

Sursa foto: Hepta.ro

Autor: Eduard Ivanovici

01.11.2021, 16:45 1622

Producătorul chinez de vehicule electrice Nio a raportat o scădere de 27,5% a maşinilor livrate în octombrie prin comparaţie cu aceeaşi lună a anului trecut, transmite Business Insider.

Cu doar 3.667 de automobile livrate în octombrie, compania a înregistrat un declin de 65% faţă de luna septembrie, când a livrat 10.628 de unităţi.

Luni, acţiunile Nio au scăzut cu 5,5% în premarket, raportând la ora publicării ştirii un plus de 2,5%. De la începutul anului, acţiunile sunt pe minus cu aproape 25%, compania având o capitalizare de 65 de miliarde de dolari.

Conform datelor publicate de platforma digitală de brokeraj eToro, pe primele trei locuri în topul celor mai tranzacţionate acţiuni în T3/2021 în România se află Nio, UiPath şi Tesla.

Livrările din octombrie au fost „afectate semnificativ” de procesele de restructurare şi actualizare a producţiei, care au rezultat într-un volum mai mic de maşini construite, reiese dintr-o declaraţie a Nio. Societatea a reuşit să livreze doar 218 SUV-uri model E68, producţia fiind reluată spre sfârşitul lunii.

Acum, Nio susţine că pregăteşte liniile de producţie pentru introducerea unor produse noi, citând „anumite volatilităţi ale lanţurilor de aprovizionare” drept un motiv pentru rezultatele din octombrie.

„În ciuda producţiei şi a provocărilor lanţurilor de aprovizionare, comenzile firmei au atins un nou maxim istoric în octombrie”, spune Nio.

Anterior, compania a avertizat că piedicile impuse de criza semiconductorilor ar limita numărul de comenzi din T3/2021, Nio însă a reuşit să asambleze 24.439 de vehicule, depăşindu-şi astfel estimările.

Actuala situaţie a crizei semiconductorilor ar putea genera pierderi de 210 miliarde de dolari pentru producătorii globali de automobile în 2021.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Power Summit’24
AFACERI DE LA ZERO