Business Internaţional

Profiturile firmelor europene vin din Asia şi America Latină

02.08.2010, 23:07 14

Cele mai importante companii europene au raportat până acumrezultate în creştere pe trimestrul al doilea, dar veştile bune auşi o parte ascunsă: cererea din Europa este slabă şi este acoperităparţial de cea din regiuni precum Asia sau America Latină, potrivitThe Wall Street Journal.

Evoluţiile vânzărilor şi profiturilor companiilor sunt raruniforme, însă rapoartele financiare pe trimestrul doi depuse decele mai mari companii europene înfăţişează o evoluţie moderată aoperaţiunilor europene, comparativ cu un ritm puternic de creştereal operaţiunilor din alte regiuni.

În general, unele companii consideră că Europa va veni puternicdin urmă în scurt timp, însă altele au îndoieli şi privesc cătrealte pieţe pentru a genera creştere.

Procesele de redresare economică din Europa încep în mod tipiccu exporturile şi cuprind încet întreaga economie, pe măsură cerata ocupării forţei de muncă şi încrederea cresc.

"Ceea ce vedem acum în Statele Unite se va reflecta mai târziuşi asupra Europei. Este doar un decalaj de timp", a declarat BenVer­wa­ayen, CEO al Alcatel-Lucent.

Totuşi, momentul în care se va produce acest lucru este greu dedeter­minat.

Economiştii avertizează în legătură cu o serie de riscuri carear putea întârzia tranziţia. Generată numai de exporturi, revenireaeconomică a Europei ar putea rămâne fragilă şi de suprafaţă, înpericol să îngheţe în cazul în care cererea din China, India şiStatele Unite ar scădea.

Economia zonei euro se confruntă cu probleme legate dereducerile de cheltuieli guvernamentale, o rată a şomajului de 10%,majorări de taxe, blocarea creditării şi nivelurile extrem deridicate ale datoriilor consumatorilor.

În pofida unor semnale de revenire, multe semne vitale sunt încontinuare slabe.

La finalul săptămânii trecute, guvernul german a anunţat oscădere cu 0,9% a vânzărilor sectorului de retail în iuniecomparativ cu mai, iar biroul de statistică al UE a raportat ocreştere a ratei şomajului în iunie, deşi într-un ritm mailent.

În condiţiile în care companiile europene generează în prezentprofituri solide în afara regiunii, acestea sunt vulnerabile înfaţa oricărui declin pe pieţe ca America Latină şi China, şi deaceea este necesară o revigorare a comerţului în Europa.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24