LA 1 iunie vor intra în vigoare promoţiile obligatorii introduse de guvernul maghiar în scopul reducerii inflaţiei. Decretul guvernamental care conţine regulile detaliate pentru promoţiile cerute de guvern a fost deja publicat.
Comercianţii trebuie să efectueze promoţiile în perioada 1 iunie - 30 septembrie. Aceştia trebuie să-şi aleagă o perioadă pentru promoţii şi să anunţe ministerul comerţului cu cel puţin două zile înainte de perioada aleasă, notează telex.hu.
Informaţiile despre promoţii trebuie de asemenea publicate nu doar într-un loc vizibil în magazine, ci şi în ziarele tipărite şi pe platformele online.
Potrivit Portfolio, se pare că magazinele deşăşesc de multe ori promoţiile obligatorii cerute de guvern, primele dintre acestea anunţând reduceri de 30-50%, şi nu de 10%, aşa cum este prevăzut în decretul guvernamental.
Acest lucru nu este surprinzător, scrie Portfolio, pentru că în sectorul FMCG o reducere de 10% este prea mică pentru a fi luată în seamă de cumpărători.
În acelaşi timp, este şi uşor de imaginat că magazinele nu vor realiza cu adevărat promoţii mai multe şi mai mari decât înainte, ci doar vor redenumi promoţiile de piaţă anterioare „promoţii obligatorii“.
Pentru discounteri, supermarketuri, dar mai ales pentru hipermarketuri nu este o sarcină atât de dificilă să reducă preţul a 20 de produse, aşa cum cere decretul. În fiecare săptămână, acestea oferă de fapt reduceri mult mai mari pentru a ademeni consumatorii.
Unele lanţuri de magazine au indicat deja că îşi vor ieftini produsele mult mai mult decât se aşteaptă guvernul. Doar acele unităţi mai mici deţinute în principal de maghiari sunt într-o situaţie dificilă, fiind afectate de creşterea anterioară a preţurilor la energie, mediul de reglementare nefavorabil pentru ele (plafoanele de preţ) şi scăderea vânzărilor.
Pentru supermarketuri, valul de închideri ale magazinelor de proximitate este un lucru pozitiv pentru că cererea în exces ajunge la cele care rămân pe linia de plutire.
Promoţiile obligatorii pot fi folosite ca un alt truc de publicitate. Unele companii, scrie Portfolio, se vor lăuda că nu au redus preţul produselor desemnate cu 10%, ci cu un multiplu al sumei aşteptate de guvern, iar altele că nu au redus preţul a doar 20 de produse, ci al mai multora.
Guvernul maghiar a împărţit alimentele de bază în 20 de categorii, iar în fiecare săptămână retailerii trebuie să ofere una dintre acestea la o reducere de cel puţin 10% faţă de cel mai mici preţ din ultimele 30 de zile.