Business Internaţional

Reputaţia pe Internet, un activ de preţ pentru companiile occidentale din protecţia căruia doi francezi scot 1,5 mil. euro pe an

Autor: Paul Comşa

14.11.2011, 16:59 270

Utilizarea pe scară largă a reţelelor de socializare, precum Facebook sau Twitter, reprezintă o ameninţare la adresa reputaţiei companiilor, dar şi a indivizilor. Dacă până acum problema reputaţiei era apanajul întreprinderilor, în ultimul timp tot mai mulţi indivizi apelează la servicii de specialitate pentru a se proteja împotriva abuzurilor din mediul virtual.

Internetul şi reţelele sociale "găzduiesc" orice fel de opinii, iar reputaţia unei întreprinderi sau a unei mărci se poate deteriora foarte rapid din cauza unor clienţi nemulţumiţi sau a concurenţei agresive. Acestor factori li se datorează apariţia recentă a unor companii de consultanţă în domeniul reputaţiei care consiliază întreprinderile pe probleme de imagine în spaţiul virtual şi le ajută să şteargă conţinuturile eronate sau defăimătoare.

Mai nou, compania franceză Reputation Squad s-a decis să exploateze şi nişa de piaţă a indivizilor care doresc să-şi protejeze imaginea, scrie Les Echos.

"Noi considerăm că reputaţia poate reprezenta o problemă pentru personalităţi şi, nu în ultimul rând, pentru particulari", explică Alberic Guigou, unul din cofondatorii companiei. Întreprinderea oferă consultanţă de specialitate în domeniul reputaţiei online, dar şi consultanţă juridică pentru a descoperi şi remedia problemele care pot aduce atingere imaginii persoanelor fizice şi juridice.

Finanţarea afacerii

Înainte de Reputation Squad, cei doi fondatori au acumulat experienţă în audit şi în marketing. Ei au demarat afacerea din propriile lor economii, de aproximativ 20.000 de euro şi au creat în numai doi ani o companie care generează anual venituri în valoare de aproape 1,5 mil. de euro.

"Nu am avut nevoie să strângem fonduri deoarece domeniul în care activăm ne-a permis rapid să ne dezvoltăm afacerea", explică celălalt cofondator Fabrice Ivara.

Strategia companiei

Reputation Squad se adresează unei clientele compuse din societăţi comerciale şi personalităţi (directori de întreprinderi, oameni politici etc.).

"De la început, am fost abordaţi de particulari, de exemplu pentru a a-i ajuta să-şi şteargă datele personale sau pentru a-i apăra împotriva unor persoane care le adresau comentarii defăimătoare", povesteşte Albert Goigou.

Astfel de acţiuni rotunjesc adesea profiturile companiei, cu câteva mii de în cazurile dificile. De la lansare, Reputation Squad a încheiat un parteneriat cu asigurătorul Swiss Life prin intermediul căreia, în schimbul a 9,90 euro pe lună, compania îl apără pe asigurat şi pe familia acestuia împotriva riscurilor de natură a aduce atingere reputaţiei sale. În cazul unui incident de acest gen, asiguratul va fi despăgubit cu până la 10.000 de euro.

Perspectivele de viitor

Reputation Squad lucrează la o nouă versiune a site-ului său şi prospectează piaţa serviciilor hoteliere pentru a ajuta stabilimentele să lupte împotriva "recomandărilor false" care sunt publicate pe anumite site-uri. Directorii au în plan şi extinderea operaţiunilor în străinătate. La ora actuală, 60% din venituri provin din Franţa, iar restul din ţările francofone.

Reputation Squad - o afacere de nişă foarte profitabilă

Fondată: 2009

Cofondatori: Alberic Guigou şi Fabrice Ivara

Număr angajaţi: 21

Cifră de afaceri: 1,5 mil. euro în 2011 (estimare)

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO