Business Internaţional

Scădere a vânzărilor cu peste 21% şi pierderi tot mai mari. Renault, încearcă o nouă strategie pentru reveni la profiturile de dinainte de pandemie

Scădere a vânzărilor cu peste 21% şi pierderi tot mai mari. Renault, încearcă o nouă strategie pentru reveni la profiturile de dinainte de pandemie

Autor: Paul Catargiu

17.01.2021, 08:01 259

Renault şi-a setat ţinte foarte conservatoare în încercarea de a readuce profiturile, scrie Bloomberg. Şeful companiei, Luca de Meo, anunţă că vrea să atingă un profit operaţional de 3% până în anul 2023, ulterior ţinta fiind de 5% până la mijlocul deceniului.

Italianul în vârstă de 53 de ani întâmpină misiunea extrem de dificilă de a echilibra o structură a costurilor foarte complicată cu un exces uriaş al capacităţii de producţie a maşinilor, totodată cu satisfacirea celui mai mare acţionar al companiei, statul francez. Planul pare a fi foarte conservator şi neambiţios, însă de Meo promite că acesta va da rezultate până şi în cele mai rele condiţii.

Din cele 24 de modele pe care Renault are în plan de a le lansa până în anul 2025, jumătate din acestea vor face parte din categoria maşinilor de tip SUV. Cel puţin 10 din acestea vor fi maşini complet electrice, incluzând o reapariţie a modelului Renault 5, cel mai vândut automobil francez al anilor ’70.

De Meo, care a reuşit să revitalizeze brandul spaniol al grupului Volkswagen AG, Seat, înainte de venirea la Renault, a declarat că un automobil electric ce se va vinde cu sub 20.000 de euro va fi un produs cheie în viitorul apropiat al producătorului de maşini.

Însă ţintele pe care italianul le-a setat pentru Renault sunt mult sub cifrele atinse înainte de pandemie de rivalul direct al acestora, PSA Group, companie franceză ce produce celebrele mărci Peugeot şi Citroen. Aceştia din urmă se află la un pas de o fuziune cu Fiat Chrysler Automobiler NV, fuziune de care a fost aproape şi Renault până la intervenţia statului francez.  

Planul directorului general este primul pe care producătorul francez îl face public după anul 2018, anul arestării şi demisiei fostului CEO, Carlos Ghosn, în Japonia. Evenimentul a provocat tensiuni uriaşe între Renault şi partenerii lor de pe continentul Asiatic, Nissan Motor Co., alianţa de peste 20 de ani fiind chiar foarte aproape de a se destrăma. Într-o încercare de a linişti spiritele şi de a demonstra puterea alianţei, directorii generali ai Nissan şi Mitsubishi Motors Corp. au sprijinit compania franceză la prezentarea publică a planurilor de restructurare. “Avem nevoie unii de alţii,” a declarat Clotilde Delbos, unul dintre directorii generali Renault, pentru Bloomberg. “Viitorul Renault, Nissan şi Mitsubishi depinde, fără discuţie, de succesul alianţei.”

Peste 14.000 de muncitori ai fabricilor Nissan şi Renault au rămas fără loc de muncă anul trecut. Acest lucru a fost necesar deoarece compania franceză a primit presiuni uriaşe din partea statului după acordarea unui împrumut în valoare de 5 miliarde de euro. Împrumutul a fost sprijinit complet de guvernul francez.

  Vânzările Renault au scăzut anul trecut cu 21% la un număr de 2,95 milioane de vehicule vândute, o cifră îndepărtată de ţinta fostului director general de 5 milioane de vehicule vândute până la sfârşitul anului. Delbos a declarat că motto ul actual al companiei este “promisiuni mici, rezultate mari”, lucru ce denotă strategia conservativă pe care gigantul francez a abordat-o.

              

 
AFACERI DE LA ZERO