Business Internaţional

Urmează Gala ZF 25 de ani, cu Lionel Barber, fost editor Financial Times, ca invitat special. Interviu cu CEO-ul de la GlaxoSmithKline: „Astăzi companiile trebuie să aducă rezultate nu doar pentru acţionari, ci şi pentru clienţi, furnizori, comunitate şi societate ca întreg“

Lionel Barber

Lionel Barber

Autor: Catalina Apostoiu

21.11.2023, 00:06 106

Într-un interviu acordat în 2019 lui Lionel Barber, redactor-şef al Financial Times în perioada 2005-2020, Emma Walmsley, CEO-ul gigan­tului farma GlaxoSmithKline, a vorbit despre leadership, rolul CEO-ului, cultura corporate şi găsi­rea unui echilibru între a genera pro­fit şi a atinge un obiectiv mai amplu.

În ce constă jobul unui CEO în opinia Emmei Walmsley? Un CEO trebuie să seteze strategiile foarte clar şi ferm, să aloce capital pentru realizarea cu succes a strategiei, să mobilizeze angajaţii în acest scop, să alcătuiască cea mai bună echipă (eşti la fel de puternic ca cel mai slab membru al echipei, susţine aceasta) şi să seteze cultura.

Ironia leadershipului este că eşti solitar, dar niciodată singur. Un CEO este perma­nent solicitat. „Ca CEO trebuie să fim mereu disponibili“.

Când vine vorba despre îmbună­tă­ţirea unei companii, munca unui CEO nu se sfârşeşte niciodată. Pen­tru a pune o companie pe calea potri­vită, liderii trebuie să seteze obiective clare şi consistente, să identifice indicatorii cheie de performanţă.

Cele mai bune companii încura­jea­ză şi susţin toţi angajaţii să fie ei înşişi, să se simtă bine, să crească per­manent. În opinia Emmei Walmsley, CEO-ul trebuie să fie un model. Astăzi companiile trebuie să aducă rezultate nu numai pentru acţionari, ci şi pentru stakeholderi: clienţi, furnizori, comunitate şi societate ca întreg. Profitul şi ţelul pot fi „100% aliniate“, a declarat CEO-ul GSK în interviul acordat lui Lionel Barber.

Cu cât o companie investeşte mai mult în inovaţie, cu atât va creşte mai mult şi va genera mai mult profit. Creşterea înseamnă un efect mai amplu asupra societăţii şi o mai bună realizare a unui obiectiv mai amplu.

Ziarul Financiar marchează în noiembrie 25 de ani de la lansare, o perioadă marcată de evoluţii econo­mice, politice şi sociale spectacu­loase. Tema Galei ZF 25 de ani este de a vedea ce ne aşteaptă şi cum pu­tem să ne pregătim mai bine pentru evenimentele care vor urma.

Lionel Barber va vorbi la gală despre lumea economică de mâine, despre ce va veni în locul globalizării, cât şi despre cum va arăta noua lume occidentală în contextul actualelor tensiuni geopolitice.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO