Business Internaţional

Va deveni Anheuser-Busch regele berii in China?

15.10.2004, 00:00 13



Victorioasa in recenta confruntare cu SABMiller pentru preluarea unui producator chinez de bere, Anheuser-Busch, gigantul american din industria berii, tinteste sa devina un jucator puternic pe piata in expansiune dar fragmentata a berii din China. "Va deveni oare Anheuser-Busch regele berii in China?", se intreaba Wall Street Journal.



In luna iulie, Anheuser a oferit aproape 565 mil. euro pentru Harbin Brewery Group, al patrulea mare producator chinez. Harbin controleaza jumatate din piata nord-estica a Chinei, unde consumul de bere pe persoana este dublu fata de restul tarii.



Harbin este exact ceea ce cauta Anheuser pentru a lansa marca sa Budweiser in China, cu toate ca o alternativa ar putea fi intarirea brandului Harbin pe piata locala. Anheuser ar putea, de asemenea, sa foloseasca Harbin pentru a creste volumul vanzarilor liderului chinez Tsingtao Brewery, unde Anheuser detine, din 2003, aproape 10% din companie.



Vanzarile de bere cresc vertiginos in China, in timp ce piata americana a berii stagneaza. In 2002, China a depasit, SUA devenind cel mai mare consumator de bere din lume.



Preturile cu amanuntul la berea chineza sunt extrem de mici, ceea ce creeaza dificultati producatorilor din Vest in incercarea lor de a obtine profit. Piata chineza este inca dominata de brandurile locale, partial datorita faptului ca distributia berii in tara este ingreunata de infrastructura deficitara.



Reprezentantii Anheuser au declarat ca firma a reusit sa obtina profit pe piata chineza inca din 2001.



Harbin, care are o cota de 4% pe piata chineza a berii, trebuie sa isi imbunatateasca reteaua de distributie si sa rationalizeze productia la cele 13 fabrici ale sale, care produc 16 tipuri diferite de bere. Anheuser trebuie sa se hotarasca daca va incerca sa transforme Hapi, marca amiral a companiei, intr-un brand national prin distributia sa pe intreg teritoriul Chinei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO