Business Internaţional

Vanzarile auto din Spania scad cu 41%

04.09.2008, 19:58 12

Numarul inmatricularilor de automobile noi a scazut in luna august in Germania cu 10% comparativ cu perioada similara a anului trecut, pana la aproximativ 214.400 de vehicule, pe fondul erodarii increderii consumatorilor, scrie The Wall Street Journal.
La 1 septembrie, Italia a raportat o scadere de 26% a vanzarilor de autovehicule noi pentru luna august, situatia din Spania mentinandu-se in acelasi tipar, doar ca cifrele s-au prabusit cu nu mai putin de 41%. In pofida unui plan menit sa stimuleze vanzarile de masini noi, Franta a urmarit neputincioasa cum acestea coboara cu 7,1%.
Dupa ajustarile corespunzatoare - luna august a anului trecut contabilizand 23 de zile lucratoare fata de doar 21 anul acesta - numarul de inmatriculari pentru vehicule noi in Germania a pierdut zilnic 1,8%, continuandu-si periplul de rezultate negative din ultimele luni. In primele opt luni ale anului acestea au atins o valoare de 2,11 milioane, cu 1,7% mai mult decat in aceeasi perioada a lui 2007, cand o majorare a taxei pe valoarea adaugata (TVA) a contractat cererea.
Desi a obtinut rezultate semnificativ mai bune decat alte state vest-europene - ca Italia sau Spania - cresterea anuala modesta la inmatriculari a avut la baza o comparatie avantajoasa cu cel mai slab an pentru piata automobilelor din Germania de la reunificarea din 1990.
"Declinul veniturilor reale nete pe cap de locuitor are un efect considerabil asupra achizitiilor de masini proprii", a afirmat Volker Lange, presedintele Asociatiei Producatorilor Internationali de Vehicule cu Motor (VDIK). Grupul de lobby a apelat la guvernul german pentru a-i cere sa sprijine industria, prin motivarea cumparatorilor sa achizitioneze masini mai noi si mai eficiente din punct de vedere al consumului.
Emisiile medii de dioxid de carbon ale noilor vehicule inmatriculate a coborat la 163 grame pe kilometru de la
166 g/km in primele sase luni. Pentru prima data au fost inmatriculate masini care se incadreaza in standardele cele mai stricte ale Uniunii Europene. Cu toate acestea, numarul lor este de doar 610, cu mult mai putine decat cele ce ating cele mai relaxate norme privind emisiile.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO