Business Internaţional

Vanzarile de masini continua sa scada in Est, in timp ce in Vest situatia s-a stabilizat

Vanzarile de masini continua sa scada in Est, in timp ce in Vest situatia s-a stabilizat

Ingvar Sviggum, vicepresedintele Ford Europa, este de parere ca programele de innoire a parcului auto nu sunt suficiente pentru a ajuta piata in perioda de criza

18.10.2009, 23:27 17

"Programele de casare au avut succes in Europa de Vest, daracestea au fost sustinute inclusiv de programe de finantare. Altepiete au crescut taxele pentru a-si proteja piata interna (precumRusia - n.red.)", a spus Ingvar Sviggum.

Rusia a prelungit pentru inca zece luni taxele majorate laimporturile de automobile noi si second-hand. Majorarea taxei de la25% la 30% in decembrie anul trecut a avut ca rol protejareaconstructorilor auto locali, inclusiv a companiilor straine caredetin facilitati de productie in Rusia. Aceasta masura trebuia saexpire la 11 octombrie, dar dupa publicarea deciziei de prelungirea taxei majorate de import, aceasta ar urma sa ramana in vigoarepana in iunie 2010.

Potrivit autoritatilor vamale din Rusia, importurile de masinisi camioane au inregistrat o crestere in primele sase luni aleacestui an, in timp ce productia interna a scazut cu peste 60%comparativ cu perioada similara a anului trecut. Pe de alta parte,in luna decembrie a anului trecut valoarea taxei de poluare intratain vigoare la 1 iulie 2008 initial s-a triplat, dupa care aceastas-a micsorat la dublul valorii taxei initiale.

Ford merge bine in Vest

In timp ce pietele vest-europene au fost sustinute de programede tip "Rabla" sau chiar au crescut, cum este cazul Germaniei,scaderile vanzarilor de masini continua in Europa de Est.

"Un declin inregistram in continuare in Rusia si pe pieteleemergente din Europa de Est, in timp ce pietele mature din Europade Vest sunt stabile. Ne asteptam ca piata rusa sa isi revina inurmatoarea perioada. Nu va mai urca pana la 2 milioane de unitati,dar se va stabiliza undeva la 1,4 - 1,6 milioane de masini", asubliniat Sviggum.

In Germania, cea mai mare economie europeana, Ford a atins ocota de piata de 8% la nivelul lunii septembrie, cel mai ridicatnivel din 1999.

"Pe piata germana vanzarile Ford au crescut cu 33% anul acesta,in conditiile in care piata a crescut cu 25%. La nivel european amcastigat la nivel de cota de piata in special din parteaOpel/Vauxhall si a marcilor franceze Renault, Peugeot si Citroen",a spus vicepresedintele Ford Europa.

La nivel european Ford a atins o cota de piata de 10%, cel mairidicat nivel din ultimii opt ani, potrivit datelor companiei.

"Vanzarile au atins un nivel de 152.000 de masini in septembrie,in crestere cu 12% comparativ cu perioada similara a anului trecut.Cel mai bine vandut model Ford in septembrie a fost Fiesta, cu51.000 de unitati", a spus vicepresedintele Ford Europa, care asubliniat ca pentru a-si ajuta dealerii Ford a avut grija castocurile acestora sa se mentina la un nivel optim. In Europa deVest vanzarile de masini in primele noua luni au atins un nivel de1,1 milioane de masini, in timp ce la nivelul intregii Europe s-adepasit nivelul de 1,4 mil. unitati, in crestere cu 12% comparativcu perioada similara a anului trecut, potrivit Ford Europa.

"Avem semne de revigorare a vanzarilor nu numai in Europa deVest, ci si in Nord, si pe piata spaniola. Din cele 19 pieteeuropene principale, pe 15 dintre ele Ford a inregistrat cresteriale vanzarilor. In plus, pe piete precum Ungaria si Turcia, Ford afost cel mai bine vandut brand", a declarat vicepresedintele FordEuropa.

Pe de alta parte, dupa epuizarea programului de casare dinGermania, s-a inregistrat o scadere a comenzilor de noi masini."Dupa finalizarea programului 'Rabla' in Germania numarulcomenzilor a scazut cu 20% in ultimele doua saptamani, dar esteprea devreme pentru a vorbi despre un trend. In Franta, Italia siSpania continua programele de casare", a spus vicepresedinteleFord.

Pe unele piete est-europene, printre care si Romania, Ford aevitat cresterea stocurilor si astfel dealerii nu au avut problememari cu refinantarea, potrivit lui Sviggum.

"In prezent suntem multumiti de evolutia vanzarilor Ford inRomania. In Romania dorim sa ne crestem cota de piata si amdiscutat despre acest lucru cu Ion Tiriac (care detine Romcar,importatorul Ford - n.red.)", mai adauga el. In primele opt luniale acestui an Ford a atins pe piata locala o cota de piata de6,3%, potrivit statisticilor Asociatiei Producatorilor siImportatorilor de Automobile (APIA), in timp ce la nivelul luniiaugust aceasta a urcat la 8,2%.

Pe piata locala, din cele 60.000 de masini alocate programului"Rabla", pana la inceputul lunii octombrie s-au vandut putin peste25.000 de unitati, dintre care aproape jumatate reprezinta modeledin gama Dacia, potrivit statisticilor Administratiei Fonduluipentru Mediu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels


AFACERI DE LA ZERO