Business Internaţional

Veşti proaste pentru Gillette: Bărbaţii aleg în continuare barba

Veşti proaste pentru Gillette: Bărbaţii aleg în...

Autor: Alex Ciutacu

25.08.2018, 12:04 1448

Bărbaţii americani, şi nu numai, aleg în continuare să nu mai folosească lamele de ras ca altădată, în contextul trendului lumbersexual, potrivit CNN.

Din ce în ce mai mulţi bărbaţi îşi lasă barbă, mustaţă sau cioc, în timp ce alţii care foloseau zilnic lamele de ras se simt confortabil acum dacă sar peste o zi sau două de bărbierit, arată studiile pe trendurile de consum.

Acest trend a afectat businessul diviziei Gillette din cadrul Procter & Gamble, spune Jon Moeller, CFO-ul P&G.

P&G crede că este mai uşor pentru bărbaţi să nu se bărbierească în ziua de astăzi. „Azi, bărbaţii nu sunt judecaţi în mod negativ când sar peste un bărbierit, nu este considerat un semn de lene sau o lipsă de respect”, spune Massimiliano Menozzi, vicepreşedinte al Gillette în America de Nord.

Atitudinea faţă de bărbierit diferă în funcţie de grupa de vârstă, însă bărbaţii sub 45 de ani au adoptat o abordare mai relaxată, spune Olivia Guinaugh, analist de piaţă pe segmentul produselor de îngrijire personală, în firma Mintel.

Bărbaţii aleg din ce în ce mai des o imagine mai neîngrijită şi mulţi cred că părul facial este popular, autentic şi atractiv, adaugă Guinaugh.

În pieţele dezvoltate, bărbaţii se bărbieresc în medie de 3,2 ori pe săptămână, faţă de 3,7 ori pe săptămână în ultimul deceniu, estimează Gillette.

În plus, vânzările de lame de ras au scăzut anual în Statele Unite în ultimii trei ani, potrivit datelor analizate de firma Nielsen. În iunie 2018, vânzările erau cu 5,1% mai scăzute decât în acelaşi moment al anului trecut.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO