Companii

A.T.Kearney: România a ieşit din topul celor mai atractive 30 de pieţe emergente pentru retaileri

A.T.Kearney: România a ieşit din topul celor mai atractive 30 de pieţe emergente pentru retaileri

Autor: Cristina Cuncea

21.06.2011, 00:03 494

România a ieşit din clasamentul celor mai atractive 30 de pieţeemergente pentru retailerii internaţionali realizat de firma deconsultanţă A.T. Kearney, în condiţiile în care anul trecutcoborâse cinci poziţii până pe 28, iar Bulgaria se menţine în top.Scăderea atractivităţii României era pusă anul trecut pe seamasaturării pieţei locale de retail.

A.T. Kearney a realizat Indicele anual privind DezvoltareaIndustriei Globale de Retail (Global Retail Development Index-GRDI) luând în calcul, în proporţii egale, atractivitatea pieţei,riscul de ţară, saturaţia pieţei şi presiunea factorului temporal(cât de repede este recomandată intrarea pe piaţă).

Clasamentul este împărţit în trei părţi, respectiv primele zeceţări sunt catalogate drept atractive pentru retaileri, în timp ceurmătoarele zece sunt luate în calcul pentru investiţii, iar restulprezintă atractivitate scăzută.

Cea mai atractivă ţară pentru retaileri este în 2011 Brazilia,urmată de Uruguay, Chile, India, Kuweit şi China. Nicio ţară dinEuropa de Est nu este inclusă în prima categorie, respectivatractive pentru retaileri, în timp ce Albania (13) şi Rusia (locul14) sunt singurele state din regiune incluse în a doua categorie,fiind luate în calcul pentru investiţii, alături, printre altele,de Liban (11), Egipt (12) şi Kazahstan (15).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO