A treia lună de deflaţie. O luptă tot mai dură se duce între reţelele de comerţ: 120.000 de promoţii în 2015

Secțiune susținută de Medlife Logo

21 sep 2015 Autor: Cristina Rosca

Reţelele din comerţul alimentar au avut în primele opt luni din acest an peste 120.000 de promoţii în cataloagele pe care le publică periodic în România, cu 9.000 mai multe decât în perioada similară din 2014. Numărul ofertelor şi reducerilor a crescut an de an în contextul în care românii au devenit adevăraţi „vânători“ de preţuri mici, iar cataloagele retailerilor au devenit „adevărate arme“ în lupta pentru consumatori.

„(...) Pentru retailerii produselor de larg consum cataloagele cu promoţii constituie în continuare un canal major de comunicare cu consumatorii finali. Conform datelor Focus Market Research, în decurs de doi ani, numărul promoţiilor din cataloagele principalilor retaileri FMCG a crescut cu peste 50%“, spune Pengo Zoltan, directorul companiei care centralizează doar promoţiile disponibile în cataloagele retailerilor, fără a merge în magazine la raft. 

Aceste date ilustrează atât lupta acerbă din comerţul cu dominată alimentară cât şi apetenţa românilor pentru oferte şi reduceri. Înainte de criză românii se orientau în principal după brand şi mai puţin după preţ. Începând cu 2009 însă, consumatorul a devenit mai prudent, mai atent pe ce îşi cheltuie banii, iar lupta retailerilor a devenit mai acerbă. Acest lucru se vede şi în preţ, în august rata anuală a inflaţiei a coborât la minus 1,9%, de la minus 1,7% în iulie. August a fost a treia lună de inflaţie negativă. 

Continuarea pe ZFCorporate

ZF Corporate este serviciul de business intelligence al Ziarului Financiar. Pentru a putea avea acces la informatii trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Agricultură, Energie şi altele) - vezi prezentarea video a ZFCorporate. Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 21.09.2015

*MedLife susține informarea și educarea ca sursă principală de dezvoltare a unui business sănătos. De aceea, recomandăm informarea continuă cu ajutorul articolelor din secțiunea Companii!

 
Cuvinte cheie:
deflatie
, retaileri
, magazine
, promotii
, comert
, cataloage
, reduceri
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Abonează-te la Închide