Accor, cel mai mare grup hotelier internaţional cu activitate în România, va număra până la finalul acestui an 20 de hoteluri sub brandurile din portofoliul său pe piaţa din România, fiind primul lanţ internaţional care va atinge acest număr.
Mai mult, Accor va mai adăuga în următorii trei ani încă 18 hoteluri în piaţa locală. Grupul internaţional operează hotelurile fie prin contracte de management, fie prin contracte de franciză. În regiune, România este a treia cea mai importantă ţară pentru Accor, primele două locuri fiind deţinute de Polonia, cu 87 de hoteluri, şi Ungaria, cu 24 de hoteluri. Piaţa locală are mult potenţial de dezvoltare şi piaţa hotelieră a cunoscut o efervescenţă în ultimii ani, dinamică care nu pare să apună prea curând. România migrează de la o piaţă emergentă la o piaţă medie şi astfel se schimbă şi modelul investitorilor.
„Înainte de COVID lucram preponderent cu antreprenori locali care căutau să îşi diversifice afacerile sau proprietari de hoteluri existente. Acum intră pe piaţă mari fonduri de investiţii, birouri de investiţii familiale, importanţi dezvoltatori imobiliari“, spune Cătălina Toma, Accor development director for România, Bulgaria, Moldova.