Companii

Achizitiile urca la peste 10% ponderea filialei locale a Orkla in businessul din Europa de Est

Achizitiile urca la peste 10% ponderea filialei locale a Orkla in businessul din Europa de Est

Aliz Kosza: Cresterea ponderii filialei locale vine partial din achizitia Royal Brinkers

23.05.2007, 18:08 28

Orkla Foods Romania, filiala locala a grupului norvegian Orkla, cu venituri de 7 miliarde de euro anual, a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 250 de milioane de coroane norvegiene (circa 31 mil. euro), contribuind cu peste 10% la rezultatul obtinut de divizia food a grupului in Europa Centrala si de Est, potrivit informatiilor Orkla Foods.
Achizitiile realizate de Orkla pe piata locala au majorat ponderea detinuta de filiala din Romania in businessul grupului de la 7,7% in 2005, la peste 10% anul trecut, la nivelul Europei de Est.
"Cresterea acestei ponderi la 10,2% vine atat din achizitia Royal Brinkers, cat si din cresterea vanzarilor pe anumite categorii. Pe de alta parte, trebuie tinut cont de faptul ca Orkla e o companie dinamica. Doar in cadrul Orkla Foods International, pe de o parte s-au inchis operatiunile din Ungaria in decembrie 2005, iar pe de alta, in 2006 s-au adaugat noi achizitii: Krupskaia, in Rusia, si cele doua companii Brinkers din Romania, pe care noi le-am absorbit", a declarat Aliz Kosza, CEO al Orkla Foods Romania.
Orkla Foods International opereaza in afara de Romania si filialele din Austria, Cehia, Estonia, Lituania, Letonia si Rusia ale grupului norvegian. Grupul de companii a inregistrat in 2006 o cifra de afaceri totala de aproximativ 297,2 mil. euro, in crestere cu circa 5% fata de 2005.
Filiala locala a grupului norvegian a incheiat in mai putin de trei ani trei tranzactii importante, preluand Topway Craiova, Ardealul Covasna si Royal Brinkers, ajungand la 5 platforme de productie si la circa 600 de angajati, fata de 250 in urma cu trei ani.
Dupa finalizarea celor trei achizitii pentru care s-au platit peste 25 mil. euro, potrivit unor estimari, filiala locala a Orkla Foods a decis sa fuzioneze companiile si sa reorganizeze activitatea de productie, in jurul celor cinci centre de productie pe care le detine la Bucuresti, Craiova, Covasna, Targoviste si Iasi.
Compania a lansat pe piata locala o noua categorie de produse, sosurile pentru paste, decizia companiei urmand tendinta de crestere a pietei de paste.
"Am urmarit tendintele si dinamica pietei de paste fainoase, care creste cu aproximativ 10% pe an, si obiceiurile de consum care se schimba in permanenta", a declarat Aliz Kosza. OFR estimeaza ca, in primul an de la lansare, sosurile de paste vor ajunge sa reprezinte cel putin 20% din vanzarile din categoria respectiva.
In februarie anul acesta, Orkla a relansat margarina Wiesana, atat la nivel de ambalaje, cat si de productie si estimeaza pentru anul acesta o crestere de 20% in volum a vanzarilor inregistrate de acest brand. Grupul norvegian a realizat anul acesta o infuzie de capital de circa 10 mil. de euro in cadrul filialei din Romania, majorarea de capital fiind explicata de reprezentantii companiei prin nevoia de a sustine investitiile in cele cinci fabrici detinute la nivel local.
Cifra de afaceri inregistrata de Orkla Foods Romania in 2006, publicata pe site-ul grupului norvegian, de 250 mil. coroane norvegiene (30,5 mil. euro) include numai sapte luni din functionarea companiei Royal Brinkers achizitionata de Orkla in 2005.
In 2005, compania a avut o cifra de afaceri de 170 de coroane norvegiene (20 mil. euro), potrivit aceleiasi surse.
Principalul competitor al Orkla pe piata locala a margarinei este Unilever South Central Europe, producatorul brandurilor Rama si Delma.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO