Companii

Adamescu a facut loc in Unirea unui magazin Mango de 230 mp

09.09.2009, 15:45 895

Peeraj Brands International, una dintre companiile care detinefranciza pe Romania pentru brandul Mango, va deschide un magazinsub marca spaniola in Unirea Shopping Center din Bucuresti, inlocul brandului de imbracaminte Fornarina, administrat de Corssa, ofirma controlata de familia Mihet.

Fornarina a intrat anul trecut la etajul unu al centruluicomercial din centrul capitalei, dar a fost inchis luna trecuta dincauza vanzarilor foarte slabe, dupa cum spun chiriasii Unirea.

Compania Staff Collection, controlata de familia Mihet, maidetine la acelasi etaj alte patru magazine, House of Art, Dockers,Fox si Levi's.

Vecinii asteapta traficul generat de Mango

Spatiul de 230 de metri patrati care este, in prezent, inrenovare, avand afisate in vitrine bannere mari cu Scarlet Johanson(imaginea brandului Mango) si mesajul "In curand aici se vadeschide Mango", a fost pana anul trecut ocupat de doua branduri,Georgia si Musette, ambele fiind relocate in acelasi centrucomercial, controlat de familia Adamescu.

"Asteptam un magazin care sa atraga clienti. Cred ca acum ne vorcreste si noua vanzarile, pentru ca produsele BMB vin incompletarea ofertei celor de la Mango", spune vanzatoarea de lastandul cu bijuterii.

Brandul Mango este adus in Romania atat direct, de companiamama, in Fashion House Outlet Center, cat si prin intermediul a doifrancizati - Solmar Group, controlat de Dobsol (Spania), Sia BloksInvesticijas (Letonia) si Peeraj Brands International, detinut defamilia Arora (India).

Spre deosebire de Zara, unul dintre principalii competitori,care are in Romania un bilant comercial doar pentru acest brand(vanzari de 32 mil. euro si profit de 6,7 mil. euro in 2008), Mangonu este inregistrat ca entitate fiscala independenta.

Acesta este motivul pentru care valoarea vanzarilor acestuibrand in Romania nu este cunoscuta. Cifra de afaceri a Solmar, unadintre companiile care detine franciza Mango, s-a ridicat anultrecut la 23,4 mil. euro. La aceste rezultate au contribuit insapeste 10 branduri, printre care Promod, Castro, Max Mara Weekendsau Karen Millen.

In timp ce Solmar a deschis magazine in centrele comercialePlaza Romania, Bucuresti Mall, Baneasa Shopping City, dar si inTimisoara si Constanta, Peeraj a intrat pentru prima data inRomania anul trecut cu brandul de accesorii Mango Touch. Pe parteade vestimentatie, compania va administra doar acest magazin inBucuresti, despre a carui investitie nu a dat detalii.

"Nu sunt prea multe spatii la care sa neuitam"

"Urmatorul magazin il vom deschide in centrul comercialCotroceni Park, dar deocamdata nu mai avem niciun alt plan.Analizam piata pentru a vedea cum evolueaza economia. Nu inchidemportile niciuneia dintre cele doua companii cu care colaboram, dardeocamdata nu sunt spatii la care ne uitam", a declarat pentru ZFGonzalo Llaras, directorul de expansiune si francize internationaleal Mango.

Anterior Llaras anunta ca planul de extindere vizeaza si oraseca Braila, Galati, Arad, Brasov, Ploiesti sau Craiova, dardeocamdata toate proiectele sunt in stand-by. "Unele dintre orasenu sunt pregatite pentru un brand ca Mango, mai ales ca in ultimultimp consumul a scazut. In altele, centrele comerciale vizate nus-au deschis. Urmeaza sa vedem cand isi va reveni economia, poatein doi ani, pentru a ne continua expansiunea", spune Llaras.

"Nu vad unde ne-am mai putea extinde deocamdata cu Mango.Expansiunea noastra va continua cu alte branduri", spunreprezentantii Peeraj care mai administreaza si brandulS'Oliver.

230 mp -va avea noul magazin Mango din centrul comercial Unirea dinCapitala

23 mil.euro - cifra de afaceri in 2008 a Solmar, unadintre cele doua firme care detine franciza Mango pentruRomania

100.000 deeuro/an - ar putea fi chiria pe care Mango oplateste familiei Adamescu pentru magazinul din Unirea, luand incalcul un nivel mediu de 35 euro/mp

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO