Companii

Afaceri de 630 mil. euro pentru importatorul Porsche

Afaceri de 630 mil. euro pentru importatorul Porsche

Piata auto ar putea creste cu aproximativ 10% in acest an

02.03.2007, 20:50 22

Porsche Romania, importatorul marcilor Audi, Volkswagen, Skoda, Seat si Porsche, a inregistrat anul trecut afaceri de 630 de milioane de euro, in crestere cu 34% fata de anul anterior.
"Evolutia pozitiva a cifrei de afaceri a fost determinata in principal de cresterea pietei. Aceasta a avut loc in conditiile economice prospere, in contextul produselor noi de la majoritatea marcilor si in urma campaniilor pregatite de importatori. Pentru acest an estimam o crestere de aproximativ 10 procente a pietei", a declarat Brent Valmar, directorul general al Porsche Romania.
Piata auto de import a ajuns in termeni concreti, potrivit statisticilor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Autovehicule (APIA), la exact 137.252 de unitati, mai mult cu 34% decat in 2005. Per total piata autovehiculelor a crescut in 2006 cu 19%, la 256.363 de unitati.
"Programul de innoire a parcului auto a avut efectul asteptat, iar romanii au ales sa investeasca in bunuri de folosinta medie, cum sunt masinile, din nevoia tot mai mare de mobilitate. Ofertele foarte bune de finantare alaturi de aprecierea leului fata de euro si dolar au fost de asemenea factori importanti pentru cresterea din ultimii ani", a spus Valmar.
Tendinta s-a observat si in piata, astfel ca unele modele apartinand marcii Skoda intra in segmentul vehiculelor destinate consumatorului cu venituri medii. Skoda a fost brandul care a urcat si care a mentinut Porsche pe primul loc in topul importatorilor, reprezentand circa jumatate din masinile comercializate, in crestere cu 39% la 20.541 de unitati.
Modelul cu cea mai mare cerere a fost Octavia Tour, 6.194 de unitati, urmat de modelul de clasa medie Fabia cu 4.891 unitati si Octavia cu 4.703 unitati. Mezinul grupei, Roomster a vandut pana la 31 decembrie 75 de exemplare.
Urmatoarea marca in ordinea rezultatelor a fost Volkswagen care a obtinut in 2006 un plus de aproximativ 28%, pana la 14.392 unitati. Polo, impulsionat de noua varianta, a ajuns la aproape 5.000 de unitati, iar Golf, cu toate variantele de caroserie, la 3.900 de unitati.
Vanzarea de autoturisme noi nu reprezinta pentru companie singura directie de dezvoltare, politica de dezvoltare Porsche Romania avand la baza si investitiile semnificative din ultimii ani prin care a fost dezvoltata o retea de dealeri in conformitate cu parametri impusi de producator, dar si a unei retele de distributie si de buy-back a automobilelor rulate. "Am urmarit extinderea serviciilor oferite pentru clientii nostri, iar extinderea retelei Weltauto in intreaga tara este un pas important in aceasta directie", a adaugat Valmar.
Paralel cu dezvoltarea capacitatilor de retail, importatorul a dezvoltat si un centru de instruire a angajatilor urmarind specializarea serviciilor after sales, dat fiind ca in piata se constata ca ponderea acestora in totalul cifrei de afaceri tinde sa ajunga la acelasi nivel cu cel al vanzarilor, precum in pietele occidentale.
"Pregatirea personalului este un element important in strategia noastra, iar dovada este centrul de scolarizare pe care l-am inaugurat in luna decembrie, investitie ce a necesitat doua milioane de euro", a specificat Valmar.
Pe langa cele patru show-room-uri proprii care promoveaza separat fiecare marca in parte, Porsche Romania a demarat un proiect care la jumatatea acestui an se va fructifica prin realizarea unei unitati de prezentare exclusivista pentru marcile Bentley, Lamborghini si Audi. Fondurile aferente investitiei s-au ridicat la 12 milioane de euro.
Dat fiind ca segmentul automobilelor de lux nu reprezinta totusi un volum de vanzari la fel de important ca cel al modelelor din segmentul B, compania a ales sa dezvolte pentru clientii corporate.
"Am infiintat in cadrul importatorului un departament special pentru clientii de flote care urmareste sa faciliteze achizitiile de automobile prin servicii noi", spune Valmar. Solutiile de finantare sunt oferite de catre companiile de profil din cadrul grupului respectiv, Porsche Leasing si Porsche Bank, iar cele de gestionare a flotelor prin divizia specializata in fleet management, Porsche Mobility.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO