Companii

Afacerile Metro Cash&Carry în regiune scad pe fondul deprecierii monedelor locale în raport cu euro

Afacerile Metro Cash&Carry în regiune scad pe fondul...

Autor: Cristina Roşca

07.08.2015, 11:19 386

Afacerile din Europa centrală şi de est ale grupului german Metro Caash&Carry au scăzut în euro cu 5% în primele nouă luni ale anului financiar 2014-2015, până la 7,85 mld. euro.

Declinul se datorează însă deprecierii monedelor locale, în special rublei, în raport cu euro, în contextul în care în monedă locală vânzările au crescut cu 4,7%. De altfel, avansul vânzărilor din Europa de Est este cel mai puternic din Europa, Germania postând un declin de 0,4%, iar Europa de Vest (fără Germania) anunţând un minus de 0,7%. Per ansamblu, vânzările Metro Cash&Carry au avansat cu 2,3% în monedă locală, susţinute de o evoluţie bună în Europa de Est şi în Asia şi Africa.

În Europa de Est, Metro Cash&Carry este prezent pe mai multe pieţe – Ungaria, Serbia, Polonia, Rusia -, printre care şi România, unde deţine 31 de magazine. După cifra de afaceri raportată la Ministerul de Finanţe anul trecut Metro Cash&Carry este al treilea cel mai mare jucător din comerţul local, cu afaceri de puţin peste 1 mld. euro. Grupul german Metro deţine mai multe branduri în portofoliu, printre care şi Real, sub care sunt operate patru hipermarketuri în România.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO