Companii

Agenţia de turism a lui Dragoş Anastasiu a încheiat prima poliţă de asigurare împotriva insolvenţei

Dragoş Anastasiu, Preşedintele Grupului  Eurolines

Dragoş Anastasiu, Preşedintele Grupului Eurolines

Autor: Cristina Bellu

09.05.2017, 13:24 858

Nova Travel, agenţia touroperatoare a Grupului Eurolines, a încheiat o poliţă de asigurare în caz de insolvenţă în valoare de 150.000 de dolari, triplând benevol suma minimă prevăzută legal.

Noua poliţă de asigurare prevede explicit faptul că, în cazul unei insolvenţe, sunt asiguraţi atât turiştii care au achiziţionat pachetele turistice direct de la Nova Travel, cât şi turiştii care au achiziţionat prin detailişti, respectiv prin agenţiile partenere ale Nova Travel.

În plus, contractele de mandat pe care Nova Travel le încheie cu partenerii săi prevăd explicit preluarea integrală a responsabilităţii faţă de clienţii finali de către touroperator.

"Toate aceste demersuri vin ca o garanţie în plus a siguranţei şi încrederii de care trebuie să beneficieze agenţiile partenere, cât şi turiştii, beneficiarii finali ai serviciilor  Nova Travel. Am iniţiat acest demers, urmărind să mărim valoarea poliţiei de asigurare de la nivelul standard de 50.000 de dolari, la 150.000 de dolari şi am reuşit acest lucru şi ca urmare a încrederii acordate de asigurator prin prisma bonităţii financiare a grupului din care facem parte.", declară Dragoş Anastasiu, Preşedintele Grupului  Eurolines.

Iniţiativa  Nova Travel vine în contextul în care legislaţia din România privind protecţia turiştilor este în continuare insuficientă. În pofida diverselor încercări şi propuneri legate în mare parte de necesitatea implementării Directivei Europene pentru Pachete Turistice, limita de despăgubire per touroperator, în caz de insolvenţă, a rămas de doar 50.000 de dolari.

Mai mult, în funcţie de contractele între touroperator şi detailist, de cele mai multe ori despăgubirea se poate acorda exclusiv clientului final, atunci când acesta a încheiat un contract direct cu touroperatorul asigurat şi intrat în incapacitate de plată.

"Ne dorim ca această premieră absolută să reprezinte nu doar un semnal către autorităţi şi industrie, ci şi un exempu că se pot face paşi spre normalizare şi respectarea directivelor europene.", spun reprezentanţii companiei.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO