Companii

Agentiile de turism au prins oportunitatea din zbor

14.04.2003, 00:00 16

Agentiile de turism din Romania incearca sa-si completeze oferta prin includerea in pachetul de servicii a transportului spre destinatii prin mijloace proprii, mai ales dupa ce compania nationala de transport aerian Tarom a renuntat la cursele pe destinatiile respective.
Ultima companie care a lansat o cursa charter este Paralela 45, dupa ce anul trecut J'Info Tours anunta un charter Bucuresti-Barcelona.
Paralela 45, companie detinuta de fostul secretar de stat in Ministerul Turismului Alin Burcea, lanseaza astazi o cursa charter pe relatia Targu Mures - Malmo (in Suedia), care va avea loc in fiecare zi de luni, si va fi operata de compania suedeza Malmo Aviation.
Cursa va fi operata cu un avion BAC 146, cu 112 locuri, iar pretul unui bilet este de 299 de euro, cu toate taxele incluse. "Nu ma astept sa castig din aceasta afacere, este primul an in care vom opera curse de avion, dar vrem sa extindem aceasta activitate, dupa 'ce ne facem mana'", a declarat pentru Ziarul Financiar Alin Burcea.
Presedintele agentiei a precizat ca intentioneaza sa lanseze si o varianta a acestei curse pe ruta Malmo -Tg. Mures-Constanta, pentru asigurarea unei legaturi directe cu statiunile de pe litoral. Burcea a precizat ca aceste curse se adreseaza in principal turistilor scandinavi care vin la statiunile balneare din Romania, dar si etnicilor romani care locuiesc in tarile scandinave.
"Grupurile de turisti scandinavi veneau pana acum prin Budapesta pentru ca Tarom nu mai are curse spre Suedia, iar de curand a renuntat si la cele spre Danemarca", a adaugat Burcea, care a precizat ca investitia realizata de Paralela 45 pentru introducerea acestei curse se ridica la 115.000 euro.
In plus, compania va lansa, in data de 16 iunie, in colaborare cu Tarom, un zbor in regim charter pe relatia Bucuresti-Barcelona, pretul unui bilet fiind de 339 euro. "Tarom a renuntat si la cursa Bucuresti-Barcelona".
De altfel, o alta agentie de turism - J'Info Tours, a lansat inca din vara trecuta o cursa charter pe relatia Barcelona, pentru a-si promova sejururile in Spania, in conditiile in care, potrivit reprezentantilor firmei, J'Info Tours este unul dintre cei mai importanti tour-operatori de pe piata romaneasca pe aceasta destinatie.
Alte agentii au, de asemenea, chartere proprii in oferte, cum ar fi Ali Baba Tours pe destinatia Turcia, in timp ce alte relatii (precum Egiptul) sunt in moment analizate de tour-operatori.
"Agentiile de turism nu castiga din cursele charter, dar le folosesc pentru a-si promova destinatiile. Practic, charterele sunt un serviciu in plus, nu o sursa de profit", a spus Cornel Gaina, presedinte al Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT) si al agentiei SimpaTurism. El a adaugat ca SimpaTurism nu va intra pe aceasta piata.
bogdan.neagu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24