Companii

Agentiile locale aduc 7% din businessul IMSG

29.08.2008, 19:47 25

Operatiunile de pe piata locala a grupului de comunicare International Marketing&Sales Group (IMSG), care anul trecut a cumparat 70% din agentia de publicitate Friends Advertising, vor insemna in acest an aproximativ 7% din cifra de afaceri de 231 mil. dolari (149 mil. euro) estimata de companie la nivel global.
Tot 7% vor insemna operatiunile din Romania si in ceea ce priveste profitul brut estimat pentru acest an in jurul a 82 milioane de dolari (52,9 mil euro)
In aceasta vara, grupul cu operatiuni in 20 de tari a lansat pe piata locala IMS Retail, companie care ofera consultanta strategica si prezinta tactici de marketing (organizarea magazinelor) prin care jucatorii din retail isi pot creste vanzarile.
"Serviciile de retail sunt o componenta importanta a ofertei noastre si le vom lansa in pietele importante in care suntem prezenti", spune Michael Green, Managing Director International Markets in cadrul IMSG despre compania de retail care mai este prezenta in Turcia, Rusia, Ungaria si Regatul Unit.
Grupul care s-a axat pe dezvoltarea in pietele emergente opereaza pe piata romaneasca prin cinci companii: agentia de publicitate Friends Advertising, agentia de relatii publice V+O Communication, IMS Retail, regia de vanzari de publicitate Upgrade Media si BIP Grup Romania, companie specializata in servicii de merchandising (aranjarea produselor la raft). In urma preluarii din decembrie anul trecut de catre grupul irlandez, conducerea BIP estimeaza pentru acest an afaceri de aproape 3,6 mil. euro, comparativ cu 1,8 mil. euro in 2007.
"Ne concentram pe lansarea de servicii prin agentiile care ne sunt partenere. Si s-ar putea sa mai facem achizitii in functie de serviciile cerute de clienti. Cred ca Romania este cea mai competitiva piata din regiune, mai ales in privinta creativitatii. Pe de alta parte, daca ne uitam la advertiseri vedem ca aici jucatorii locali sunt mult mai activi si vizibili", afirma Green.
Cea mai importanta operatiune o reprezinta Friends Advertising, agentie pentru care grupul a platit anul trecut in jur de 2,5 milioane de euro. Restul de 30% din actiunile agentiei vor fi cumparate de IMSG in 2011, la un pret stabilit in urma unui audit independent. Potrivit Ministerului de Finante, in 2007 Friends Advertising a avut o cifra de afaceri de 3,1 milioane de euro si profit de 830.000 de euro.
Discutiile cu Friends Advertising au inceput in septembrie 2006 si s-au terminat in toamna anului trecut, timp in care potrivit lui Michael Green grupul irlandez a mai avut negocieri cu inca o agentie. La inceputul acestui an, Radu Miu, managerul agentiei de publicitate Mercury360 declara pentru ZF ca in 2007 a primit propuneri de cumparare din partea a patru companii printre care si IMSG.
Afacerile din Romania au o valoare importanta in cadrul grupului prezent pe aceasta piata abia in 2007, insa cele mai importante tari in cadrul IMSG sunt Rusia si Comunitatea Statelor Independente, Turcia si Suedia, acestea insemnand aproape 75% din cifra de afaceri estimata pentru acest an.
Grupul IMSG a fost infiintat in 1996, are operatiuni in 20 de tari, iar in 2007 a avut venituri de circa 155 mil. dolari.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO