Companii

Agricola Bacau incinge piata produselor pre-gatite

Agricola Bacau incinge piata produselor pre-gatite

Gheorghe Antochi, presedintele, si Grigore Horoi, vicepresedinte Agricola Bacau

21.09.2006, 19:00 61

Grupul de firme Agricola Bacau, cel mai mare producator local de carne de pasare, estimeaza vanzari lunare de peste 300.000 de euro pana la sfarsitul acestui an pentru marca de produse pre-gatite Sav'Or. Promovarea marcii va implica investitii de
1 mil. euro, investitiile totale in fabrica Europrod, unde va fi produsa noua marca, fiind de aproape 5 mil. euro.
"Am alocat peste 2 milioane de euro in acest an pentru promovarea produselor, jumatate din aceasta suma fiind destinata noului brand Sav'Or. In acest moment vanzarile lunare de produse pre-gatite se ridica la cinci, sase miliarde de lei (n.red - lei vechi), iar pana la sfarsitul anului le vom dubla, dupa lansarea noului brand", a declarat Grigore Horoi, vicepresedinte Agricola Bacau.
Reprezentantii companiei estimeaza ca anul viitor vanzarile de produse pre-gatite vor depasi 400.000 de euro lunar. "Capacitatea actuala a fabricii Europrod este de 12 tone pe zi, insa constructia a fost gandita in asa fel incat ne permite dublarea capacitatii daca piata se va dezvolta suficient", a precizat Gheorghe Antochi, presedintele grupului Agricola Bacau.
Compania mizeaza pe vanzari de 80 de tone lunar pe categoria produselor pre-gatite. Gama Sav'Or cuprinde opt produse din carne de pui si de porc si cinci sortimente vegetale.
"Vanzarile se realizeaza in acest moment prin intermediul retelelor de hipermarketuri si supermarketuri, insa ne gandim si la distributia in magazinele de proximitate", a completat Silvia Macedon, director de marketing al Agricola. Grupul de firme Agricola a inregistrat in primul semestru din acest an o crestere a afacerilor de 13% fata de aceeasi perioada din 2005, pana la circa 115 mil. lei (32 mil. euro).
Reprezentantii companiei estimeaza pentru 2006 o cifra de afaceri de peste 85 mil. euro, aproape de nivelul consemnat anul trecut. "Produsele semipreparate si cele pre-gatite au o contributie modesta in acest moment la cifra de afaceri a grupului, carnea de pui reprezentand baza productiei si peste 60% din cifra de afaceri", spune Grigore Horoi.
Compania este prezenta si pe segmentul salamurilor crud- uscate.
"Tocmai aceasta diversificare a activitatii ne-a ajutat sa nu pierdem atat de mult ca urmare a gripei aviare", a precizat Antochi. El a spus insa ca valoarea pierderilor cauzate de aparitia focarelor de gripa aviara pe teritoriul Romaniei se ridica la 4 mil. euro.
Agricola Bacau este prima companie locala care ataca piata produselor pre-gatite, cea mai mare parte din consum fiind acoperita in acest moment de importuri.
Piata de produse avicole (carne de pasare si oua) s-a ridicat anul trecut la 600 mil. euro, in crestere cu 7-8% fata de 2004, principalii jucatori fiind Agricola Bacau, Transavia Alba Iulia, Agrisol International, Avicola Calarasi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO