Afacerile Agricola Bacău, unul dintre ceimai mari jucători de pe piaţa cărnii de pasăre, au crescut înprimele trei luni ale acestui an cu 10% faţă de aceeaşi perioadă aanului trecut, până la aproape 25 milioane de euro.
Motorul creşterii a fost reprezentat de vânzările de carne depui care au avansat cu 40% în volum şi aproape 50% din punct devedere valoric.
"Creşterea reală este undeva la 20%. Îmi place să spun că nu ammajorat preţurile, ci ne întoarcem la nivelul din 2009. Anultrecut am scăzut preţurile cu 12%, iar în acest an le-ammajorat tot cu 12%", spune Grigore Horoi, preşedinte al AgricolaBacău.
Horoi precizează că s-a orientat către creşterea volumului devânzări la carnea de pasăre în condiţiile în care piaţa locală nua putut susţine anul trecut creşterea preţurilor. "În perioadasimilară a anului trecut industria noastră a trecut prin celemai dificile momente, eliminarea subvenţiei, preţuri în scădere,stocuri în creştere", explică Horoi.
Pentru acest an Agricola îşi propune să îşi majoreze afacerilecu 7% pentru divizia care produce carne de pasăre, cu circa 20%pentru produsele semipreparate, 10% pentru salamurile crud-uscateşi afaceri la nivelul anului trecut pentru categoria ouălor deconsum. "Pentru acest an ne-am bugetat o creştere de circa 10% aafacerilor la nivelul întregului grup", precizează GeorgheHoroi.
Grupul Agricola include firmele Agricola Internaţional, Salbac,Europrod, Comcereal, Aicbac, Suinprod şi Avicola Lumina -Constanţa. În 2010, grupul a înregistrat o cifră de afaceri de 408milioane de lei, din care circa 280 de milioane de lei au fostgenerate de firma Agricola Internaţional Bacău, care produce şicomercializează carne de pasăre.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels