Companii

Alexandru Gheorghe: Vrem sa ne pozitionam ca un furnizor de servicii integrate de logistica

07.04.2006, 00:00 196

Directorul comercial al companiei de curierat international DHL Romania crede ca nu vor exista schimbari ale pozitiei principalilor jucatori pe piata curieratului dupa aderarea la Uniunea Europeana.

Estimata la peste 30 mil. euro, piata curieratului extern isi va continua ritmul actual de crestere si dupa aderarea Romaniei la UE, in opinia lui Alexandru Gheorghe, director comercial al DHL. "Evolutia pietei de curierat express international este puternic dependenta de evolutia mediului economic. Estimarile ca ulterior integrarii Romania va mentine un ritm de crestere sustinut, situat in jurul a 5% anual, ne fac sa fim optimisti. Dupa integrare nu cred ca vor exista schimbari ale pozitiei principalilor jucatori pe acest segment. Afirmatia mea este sustinuta pe de-o parte de faptul ca oferta DHL este validata de evolutia noastra pe aceasta piata, iar pe de alta parte de informatiile pe care ni le-au furnizat colegii nostri din cele 10 tari care au aderat in 2004, unde ierarhiile s-au pastrat nemodificate si dupa integrare", crede Gheorghe

DHL intentioneaza sa investeasca anul acesta peste 1,3 milioane de euro in achizitionarea de masini noi si inlocuirea celor existente, dezvoltarea unui terminal destinat serviciilor de transport rutier in regim de grupaj, operarea unei noi aeronave si in dezvoltarea infrastructurii la nivel national.

"Capacitatea de transport a inregistrat, la nivelul anului 2005, o crestere de 20% fata de anul precedent, urmand ca anul 2006 sa aduca o accelerare a acestui ritm de crestere si va face ca parcul nostru sa numere pana la sfarsitul anului peste 180 de autovehicule", explica Gheorghe.

DHL intentioneaza ca in acest an sa achizitioneze 104 vehicule de transport de marfa.

"Dorinta noastra este ca prin aceasta extindere sa ne pozitionam ca un furnizor de servicii integrate de logistica si pe termen lung sa devenim lideri pe aceasta piata", a adaugat el.

DHL Romania a inregistrat o crestere de 35% a cifrei de afaceri pe anul trecut pana la 18 milioane de euro, atingandu-si estimarile facute la inceputul anului.

"Estimarile noastre s-au dovedit exacte. DHL a inregistrat o crestere a cifrei de afaceri cu 35% in 2005. Factorii care au contribuit la aceasta crestere sunt reprezentati in principal de investitiile masive facute in infrastructura precum si de strategia abordata de companie la nivel global de a ne transforma dintr-un furnizor de servicii de curierat intr-unul de solutii logistice complexe si a deveni capabili sa furnizam clientilor nostri dintr-o singura sursa o paleta variata de servicii", a declarat Gheorghe.

Directorul comercial DHL estimeaza ca ritmul de crestere al cifrei de afaceri va continua si anul acesta la acelasi nivel ca in 2005, ca urmare a investitiilor in infrastructura.

"Pentru 2006 avem in vedere o crestere similara a celei inregistrate la nivelul anului trecut. Aceasta estimare se bazeaza pe de-o parte pe faptul ca programul investitional lansat in urma cu doi ani va continua intr-un ritm sustinut si anul acesta, iar pe de alta parte vom continua lansarea de produse noi si abordarea unor alte segmente de piata."

Conform declaratiei lui Gheorghe, DHL detine o cota de piata de 45% pe piata curieratului express international si de 4% pe piata curieratului expres intern.

"Aproximativ 70% din cifra de afaceri este realizata pe seama serviciilor de curierat international express, motiv pentru care este normal, ca pentru moment, sa ne concentram asupra acestui segment de piata. Aceasta nu inseamna ca ignoram segmentul de curierat intern pe care-l gasim interesant, in 2005 DHL inregistrand o crestere de 50% a veniturilor din acest serviciu. Sau ca excludem posibilitatea ca intr-un viitor mai apropiat sau mai indepartat de a lua decizia de a deveni un jucator important inclusiv pe acest segment", spune Alexandru Gheorghe.

Pe piata curieratului international activeaza doar cinci jucatori importanti - DHL, TNT, UPS, FedEx si GeoPost Cargus. Principalii jucatori sunt insa TNT si DHL care detin peste 80% din piata, conform unui studiu bazat pe datele financiare inregistrate la Registrul Comertului.

Curieratul express international este considerat segmentul care va beneficia cel mai mult din integrarea Romaniei in Uniunea Europeana datorita reducerii tarifelor vamale, ce va determina o scadere a preturilor actuale.

lavinia.marin@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO