Companii

Altex: Putem depasi 110 mil. euro vanzari in T4

Altex: Putem depasi 110 mil. euro vanzari in T4

Adrian Urda, business unit director al Altex

10.10.2007, 18:20 61

Retailerul de electronice si electrocasnice Altex a inregistrat vanzari de 189,4 milioane de euro in primele trei trimestre din acest an, in crestere cu 47,5% fata de aceeasi perioada a anului trecut, cand vanzarile companiei au ajuns la aproximativ 128 de milioane de euro.
Reprezentantii Altex au declarat ca in ultimul trimestru al anului vor fi realizate 40% din vanzarile totale pentru 2007, aproximativ 110 milioane de euro, astfel incat cifra de afaceri bugetata, de 300 de milioane de euro, sa fie atinsa.
"Vom realiza vanzari de 110 milioane de euro in trimestrul patru si poate chiar vom depasi target-ul. Cifrele se bazeaza in primul rand pe anii anteriori, cand vanzarile cele mai mari s-au inregistrat in decembrie", a declarat pentru ZF Adrian Urda, business unit director al Altex.
Compania a consemnat in trimestrul trei o cifra de afaceri de 77,4 milioane de euro, in crestere cu 60% fata de nivelul perioadei similare din 2006, accelerand ritmul de apreciere al vanzarilor, de 25% in primul semestru. Potrivit unei estimari a directorului general Dan Ostahie, Altex va obtine in 2007 o marja de profit de 2%, respectiv 6 milioane de euro. "Cel putin in acest an, un an mai special, de revenire pentru intreaga piata, cresterea a fost inregistrata in primul rand pe segmentul televizoarelor LCD, plasma si bineinteles in segmentul IT", a spus Urda. Conform datelor furnizate, aproximativ 80% din vanzarile de computere personale sunt reprezentate de marcile proprii Davio si Myria. Pentru segmentul electrocasnicelor albe, care reprezinta in continuare cea mai mare parte din vanzarile retailerilor de electrocasnice, Urda spune ca se consemneaza cresteri liniare, in paralel cu aprecierea pietei.
"Un alt factor al cresterii vanzarilor il reprezinta imbunatatirea indicatorului de vanzare pe metrul patrat, care a ajuns intre 3.500 si 4.500 de euro", a spus Urda. Altex detinea la inceputul anului, potrivit reprezentantilor, o suprafata comerciala la nivel national de mai mult de 80.000 de metri patrati, care urmeaza sa creasca la aproape 100.000 de metri patrati pana in 2008.
"Cand piata a scazut, noi am fost cei care am avut cel mai mult de suferit, dar acum in conditii de crestere putem sa absorbim cel mai mult. De asemenea, faptul ca detinem in grup si compania de logistica si o societate proprie de finantare contribuie la scaderea costurilor", a adaugat Urda.
Compania a deschis ieri la Iasi cel de-al 15-lea magazin Media Galaxy din retea, cu o suprafata de 2.100 de metri patrati, investitia aferenta fiind de aproximativ 1 milion de euro.
"Investitiile difera de la proiect la proiect in functie de conditiile contractuale de primire/predare a spatiului, dar media pentru fiecare magazin Media Galaxy deschis in acest an poate fi calculata la circa 1 milion de euro", a spus Urda. Magazinul a fost construit in centrul comercial Felicia alaturi de hipermarketul Carrefour.
Retailerul de electrocasnice mai detine in Iasi alte doua magazine Media Galaxy localizate in centrele comerciale Iulius Mall si Moldova Mall.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO