Companii

AmCham România salută înfiinţarea Agenţiei Române pentru Investiţii şi Comerţ Exterior: România avea nevoie acută de un „one stop shop” pentru investiţii. Încorporarea exporturilor în această agenţie indică o orientare spre echilibrarea balanţei comerciale, indiscutabil benefic pentru economie

AmCham România salută înfiinţarea Agenţiei Române...

Autor: Roxana Rosu

03.11.2022, 10:30 213

Camera de Comerţ Americană în România (AmCham România) salută înfiinţarea Agenţiei Române pentru Investiţii şi Comerţ Exterior, anunţată recent de premierul Nicolae Ciucă, apreciind că România avea nevoie acută de un „one stop shop” pentru investiţii, de o platformă unică care asigure dialogul cu investitorii şi să răspundă nevoilor acestora.

În acest context, AmCham speră că noua instituţie va avea o structură care să asigure un impact pozitiv similar cu cel din ţările în care o asemenea agenţie funcţionează deja cu succes, precum Cehia şi Irlanda.

“Crearea agenţiei pentru investiţii este o veste foarte bună pentru comunitatea de investitori şi un important pas înainte pentru atragerea de noi investiţii. România avea nevoie acută de un „one stop shop” pentru investiţii, de acea platformă unică care asigure dialogul cu investitorii, şi să răspundă nevoilor acestora. Indiferent dacă au ales deja ţara noastră şi vor să se extindă sau doar analizează oportunităţile, toţi investitorii vor fi interesaţi de măsura în care România asigură un cadru echitabil, transparenţă, predictibilitate şi condiţii de piaţă competitive.. În plus, încorporarea dimensiunii de export în această agenţie indică o orientare spre echilibrarea balanţei comerciale a României, ceea ce este indiscutabil benefic pentru economie, a punctat Ionuţ Simion, Preşedintele AmCham Romania.

Pe termen mediu şi lung, Agenţia Română pentru Investiţii şi Comerţ Exterior este un element necesar şi în perspectiva obiectivului de schimbare a modelului economic al României bazat pe consum prin utilizarea investiţiilor drept vector pentru o dezvoltare economică sustenabilă şi echilibrată.

“Pentru că milităm de foarte mulţi ani pentru o agenţie de investiţii de anvergură, pe măsura nevoilor şi oportunităţilor României, AmCham s-a implicat activ şi a facilitat accesul în etapa de consultare la agenţiile de investiţii cu rezultate remarcabile în atragerea de capital , precum cele din Cehia şi Irlanda, şi credem că  reprezintă modele de urmat şi pentru etapa următoare, de operaţionalizare a acestei structuri. Crearea Agenţiei este doar primul pas în poziţionarea României  pe harta investiţională iar măsura succesului său şi al nostru, ca ţară, va depinde, printre altele, de o strategie implementată coerent, de către profesionişti ” susţine Directorul executiv al AmCham România, Letiţia Pupăzeanu.

Înfiinţarea noii agenţii a fost anunţată la finele lunii octombrie de premier, după o vizită în Belgia, unde s-a întâlnit cu oameni de afaceri locali, dar şi români. ”Agenţia Română pentru Investiţii Străine şi Promovarea Exporturilor este o structură pe care va trebui să o încadrăm cu resursa umană eficientă şi să îi asigurăm cadrul legal de funcţionare astfel încât să fie cât se poate de deschisă, eficientă în ceea ce înseamnă promovarea exporturilor româneşti şi facilitatea investiţiilor străine”.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO