Companii

Amway nu crede în creşteri nici în acest an. „Încercăm să menţinem o previziune realistă“

Amway nu crede în creşteri nici în acest an. „Încercăm să menţinem o previziune realistă“

George Popescu, directorul general al Amway România: Încercăm să menţinem o previziune realistă. Scăzând puterea de cumpărare, automat scade şi consumul. Este posibil ca acesta să fie afectat în continuare dacă situaţia economică şi veniturile populaţiei vor continua să scadă.

Autor: Cristina Roşca

09.05.2011, 23:45 469

Amway România, companie prezen­tă pe piaţa vânzărilor directe,şi-a bugetat pentru acest an o cifră de afaceri de 84 de milioanede lei (20,6 mil. euro la cursul actual), în scădere cu 7 mil. leifaţă de anul trecut.

"Încercăm să menţinem o previ­ziune realistă. Scăzând puterea decum­părare, automat scade şi consumul. Este posibil ca acesta săfie afectat în continuare dacă situaţia economică şi veniturilepopulaţiei vor continua să scadă", spune George Popescu,direc­torul general al companiei.

El adaugă că vom vedea o revenire a consumului când puterea decumpărare a populaţiei se va stabiliza.

Amway România a obţinut anul trecut afaceri de 91 milioane delei (21,6 mil. euro), în scădere de la 116 mil. lei (27,5 mil.euro) în 2009. De asemenea, profitul companiei a scăzut la 3mili­oa­ne de lei în 2010, faţă de 9 milioane de lei în anulanterior. Pentru 2011 compania şi-a bugetat un profit de 2,5milioane de lei.

În România Amway are circa 50.000 de persoane înregistrate(clienţi finali şi revânzători), dintre care aproximativ 3.000 suntÎntreprinzători Privaţi Autorizaţi, persoane care se ocupă derevânzarea produselor. "Nu­mărul lor s-a menţinut stabil în ultimaperioadă."

În ceea ce priveşte clienţii Amway, Popescu mai spune că aceştiaau un comportament de consum diferit de cei care cumpără produsedin retail, deoarece în cazul primilor preţul nu este criteriulprincipal de alegere. "În ceea ce priveşte produsele dinportofoliul Amway situaţia este uşor diferită faţă de produsele dinretail deoarece vânzarea directă se bazează pe fidelizareaclienţilor."

Piaţa vânzărilor directe, estimată de ZF la circa 200 demilioane de euro în 2010, din care cea mai mare parte o reprezintăsegmentul cosmetic, este dominată de companii precum Avon,Oriflame, Amway şi Zepter.

Amway are în portofoliu în principal produse cosmetice, dar şisuplimente alimentare şi produse de îngrijire a locuinţei. Peste60% din vânzările companiei vin din cosmetice, gama cea maidinamică şi datorită noilor lansări, iar suplimentele alimentarecontribuie cu 25% la încasările totale.

Urmează produsele de îngrijire a locuinţei, cu 10% din cifra deafaceri şi accesoriile şi vasele de gătit care au o contribuţie de5%. Diferenţa faţă de ţările din Vest este că în România, ca şi întările din regiune, cererea cea mai mare se îndreaptă cătrecosmetice, în timp ce suplimentele alimentare, care în Vestreprezintă şi 40% din business, sunt mai puţin căutate.

La începutul acestui an, compania americană care face parte dingrupul Alticor a mai lansat o gamă de produse cosmetice, BeautyCicle, plasată pe segmentul de preţ mai scăzut decât Artistry, gamăcare ar putea aduce creşteri ale categoriei de produse deînfrumuseţare cu până la 35%.

Amway nu oferă date despre consumul per capita sau despre piaţade produse cosmetice, însă jucătorii din sector estimează că piaţaare o valoare de 800 mil. dolari, ceea ce înseamnă că un româncheltuie mai puţin de 40 de dolari pe an, respectiv cam 4 dolari pelună.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO