♦ Cinci branduri domină clar această piaţă, Ariel, Dero, Persil, Savex şi Lenor având împreună o cotă de piaţă cumulată de aproape 86% ♦ Anul trecut, vânzările de detergent au crescut cu 13,8% versus 2021, un ritm mai alert decât în anii anteriori, însă avansul a venit şi în contextul unei inflaţii record ♦ În volum, piaţa a scăzut uşor în 2022.
Un român cheltuie, în medie, anual, aproape 100 de lei pe detergent de rufe, sumă ce îi este suficientă pentru a achiziţiona o „pungă“ de Ariel All In One Pods ce cuprinde capsule pentru 62 de spălări, arată calculele ZF făcute pe baza datelor oferite de compania de cercetare de piaţă Euromonitor şi a celor de la retailerii din piaţă. De aceeaşi sumă, un consumator poate cumpăra şi o pungă de detergent de rufe pudră Dero de 7,5 kilograme – suficientă cantitate pentru 100 de spălări -, dar şi o cutie de capsule Persil Discs Color (42 de spălări).
Au fost luate drept exemple cele trei branduri pentru că ele sunt cele mai vândute trei din segmentul de detergent de rufe. În total, cinci mărci domină clar această piaţă, Ariel, Dero, Persil, Savex şi Lenor având împreună o cotă de piaţă cumulată de aproape 86%. Totuşi, doar primele trei nume au peste 10% cotă de piaţă fiecare, cu liderul Ariel care „curăţă“ singur 41% din piaţa de detergent de rufe, care se apropie rapid de 2 mld. lei.