Companii

Analiză ZF. Cât valorează comerţul modern local: Cele aproape 4.500 de supermarketuri şi hipermarketuri din România sunt evaluate la 60 mld. lei, dublu faţă de 2017. În ultimii şase ani, şi universul de magazine s-a dublat. În această sumă sunt incluse valorile Kaufland, Lidl, Carrefour (la nivel de grup), Auchan, Profi, Mega Image, Penny, Selgros şi Metro

Analiză ZF. Cât valorează comerţul modern local: Cele...

Autor: Cristina Roşca

07.12.2023, 15:00 444

Cora nu este cuprinsă în date în niciunul dintre anii analizaţi de ZF pentru că nu s-a regăsit niciodată între cele mai valoroase 100 de companii din economie În 2023, operaţiunile locale ale Cora au fost preluate de Carrefour, recent tranzacţia primind şi acordul Consiliului Concurenţei, astfel că brandul „dispare“ din piaţă.

România are astăzi aproape 4.500 de supermarketuri, hipermarketuri, magazine de discount, proximitate şi cash&carry, magazine mo­derne, operate de un total de nouă jucători mari, ce au în spate grupuri giganti­ce internaţionale. Universul de comerţ mo­dern din România, care a raportat anul tre­cut vânzări istorice de aproape 100 mld. lei, este evaluat în 2023 la puţin peste 60 mld. lei. Este cea mai mare valoare de până acum, ea fiind cu 7,6% mai mare decât în 2022 şi dublă faţă de 2017, spre exemplu, arată o analiză ZF făcută pe baza datelor din anuarul ZF Top 100 cele mai valoroase com­panii din economie.

În aceşti şase ani (2017-2023) şi universul de comerţ modern s-a dublat, dat fiind că retailerii au mizat puternic pe ex­pansiune. Vânzările au avut un ritm apropiat, deşi mai lent, lucru explicabil prin faptul că s-au deschis în această perioadă în special magazine de mici dimensiuni, cu vânzări pe măsură.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Urmează ZF Bankers Summit'24