♦ Cora nu este cuprinsă în date în niciunul dintre anii analizaţi de ZF pentru că nu s-a regăsit niciodată între cele mai valoroase 100 de companii din economie ♦ În 2023, operaţiunile locale ale Cora au fost preluate de Carrefour, recent tranzacţia primind şi acordul Consiliului Concurenţei, astfel că brandul „dispare“ din piaţă.
România are astăzi aproape 4.500 de supermarketuri, hipermarketuri, magazine de discount, proximitate şi cash&carry, magazine moderne, operate de un total de nouă jucători mari, ce au în spate grupuri gigantice internaţionale. Universul de comerţ modern din România, care a raportat anul trecut vânzări istorice de aproape 100 mld. lei, este evaluat în 2023 la puţin peste 60 mld. lei. Este cea mai mare valoare de până acum, ea fiind cu 7,6% mai mare decât în 2022 şi dublă faţă de 2017, spre exemplu, arată o analiză ZF făcută pe baza datelor din anuarul ZF Top 100 cele mai valoroase companii din economie.
În aceşti şase ani (2017-2023) şi universul de comerţ modern s-a dublat, dat fiind că retailerii au mizat puternic pe expansiune. Vânzările au avut un ritm apropiat, deşi mai lent, lucru explicabil prin faptul că s-au deschis în această perioadă în special magazine de mici dimensiuni, cu vânzări pe măsură.