♦ Cota de piaţă cumulată a celor mai puternice cinci grupuri din comerţul modern a crescut constant, an de an, odată ce acestea şi-au extins reţelele şi şi-au majorat businessurile ♦ Au fost luate în calcul grupurile Schwarz (ce deţine Lidl şi Kaufland), Carrefour (cu toate entităţile), Profi, Mega Image (cu brandurile Mega Image şi Shop&Go) şi Auchan ♦ Până în 2024 trendul ascendent va continua, iar cota de piaţă cumulată va ajunge la 82%, faţă de 72% în 2019 şi doar 54% în 2014.
Comerţul modern cu dominantă alimentară, o piaţă de aproape 70 mld. lei în 2019, ultimul an pentru care există date publice, devine tot mai concurenţial, iar jucătorii mari devin tot mai puternici.
Datele arată că cele mai mari cinci grupuri de comerÅ£ după cifra de afaceri din 2019 controlau aproape 72% din piaţă în anul de dinaintea pandemiei. Analiza e făcută la nivel de grup, nu de reÅ£ea. Mai exact, afacerile Lidl ÅŸi Kaufland sunt analizate cumulat, dat fiind că amândouă lanÅ£urile sunt parte a grupului german Schwarz. ÃŽn România - ca de altfel pe toate pieÅ£ele - ele sunt operate separat, dar acÅ£ionarul e acelaÅŸi. De asemenea, în cazul grupului francez Carrefour sunt analizate toate companiile prin care gigantul operează local. E vorba de patru companii care administrează diferite formate de maÂgazine. Aici însă există un management unic ÅŸi o strategie comună la nivelul tuturor entităţilor.