Retail&Agrobusiness

Anul contrastelor în comerţul modern: săptămâni cu plus 80% în vânzări, urmate de perioade de scăderi cu 10-20%. „În retail, presiunea asupra coşului de cumpărături a fost uriaşă.“

Anul contrastelor în comerţul modern: săptămâni cu...

Autor: Cristina Roşca

11.02.2021, 07:00 207

Jucătorii din comerţul modern au reuşit să îşi majoreze vânzările anul trecut cu 15% faţă de 2019, creşterea substanţială având în spate o serie de factori precum pandemia de Covid-19, expansiunea reţelelor internaţionale şi creşterile de preţ, potrivit unei analize a companiei de cercetare de piaţă Retail Zoom.

Este interesant de remarcat faptul că evoluţia deşi pozitivă per ansamblu variază puternic de la o săptămână la alta, ritmul de creştere ajungând chiar la 80% în una dintre săptămânile de dinainte de lockdown.

La polul opus, a existat şi o săptămână cu o scădere de 23% a vânzărilor din comerţul modern. Declinul vânzărilor de alimente, produse de îngrijire personală sau a locuinţei a avut loc în săptămâna de după Sărbătorile Pascale din 2020, care a coincis însă în 2019 cu acelaşi eveniment, astfel că a avut o bază de pornire foarte bună.

„Anul 2020 a fost un mare front al încercărilor, nu doar în ceea ce priveşte lupta cu emoţiile apărute în pandemie (izolare, teamă pentru sănătate, pentru cei dragi, siguranţa locului de muncă), ci şi în retail, unde presiunea asupra coşului de cumpărături a fost uriaşă, generată de multiple variabile precum stocurile fluctuante, preţurile crescute, traficul limitat, lanţurile logistice îngreunate, promoţiile prea multe sau prea puţine“, spune Bogdana Gheorghe, managing director al Retail Zoom.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO