Companii

Analiză ZF. Cum creşte profitabilitatea maşinilor electrice: Dealerii auto promovează maşini cu preţuri de bază, dar pe stoc ţin versiunile superioare, cu preţuri mari

Analiză ZF. Cum creşte profitabilitatea maşinilor...

Autor: Bogdan Alecu

15.08.2023, 10:30 737

Cota de piaţa a maşinilor electrice a ajuns în iulie 2023 la 14,9 %, iar achiziţiile sunt susţinute prin programele Rabla Plus şi Rabla Clasic prin care bonusul ajunge la 11.400 de euro, motiv pentru care dealerii „împing“ în piaţă stocuri de maşini din versiuni mai bine echipate, care aduc şi marje mai mari de profit.

Presiunea financiară cauzată de dobânzile în creştere, proble­me­le de livrare şi lipsa predictabi­lităţii cu privire la livrarea efec­tivă a unei maşini noi împing dealerii să apeleze din nou la creşterea sto­curilor de maşini, inclusiv electrice, dar în spe­cial din versiunile superioare de echi­pare, cele cu marje mai mari de profit.

„Livrarea unei maşini acum depinde de mai mulţi factori – dincolo de componentele sale, vorbim de probleme care pot apărea cu transportul maritim – recent a luat foc un vapor, iar acest lucru a afectat puternic in­dus­tria tranporturilor. După care vorbim de gradul de încărcare al porturilor – vaporul nu pleacă spre destinaţie care nu are unde ando­ca. Mai departe, în Europa de Vest există probleme cu trans­por­tul rutier, nu sunt sufi­ciente camioane şi şo­feri de camion din cauza războiului din Ucraina“, explică un consultant auto.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO