Companii

ANALIZĂ ZF. În opt sectoare din industria alimentară liderii sunt parte a unui grup străin: laptele, pâinea şi carnea de porc sunt doar câteva pieţe unde antreprenorii au cedat prima poziţie

ANALIZĂ ZF. În opt sectoare din industria alimentară...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

19.01.2023, 14:20 1197

♦ Piaţa unde companiile româneşti au pierdut cel mai mult teren este cea a zahărului, unde un singur jucător străin este aproape de a fi singur pe piaţă.

Industria alimentară românească, un sector unde producătorii gene­rea­ză anual afaceri de 57 mld. lei, a devenit în ultimii ani tot mai atractivă pentru giganţii de la nivel mondial, astfel că după ce au intrat prin achiziţii sau chiar de la zero plan local, aceştia şi-au adjudecat poziţia de lider în câteva domenii-cheie. ZF a analizat situaţia în opt sectoare extrem de importante pentru economie, sectoare unde liderii sunt astăzi controlaţi de companii străine.

Astfel, jucătorii internaţionali, giganţi cu afaceri de miliarde sau zeci de miliarde de euro anual, şi-au adjudecat poziţia de lider în categorii precum carnea de porc, pâinea, lactatele, dulciurile, snacksurile, condimentele, zahărul şi uleiul, produse care nu lipsesc din alimentaţia de zi cu zi a românilor. În plus, şi în ciocolată, cafea sau îngheţată, cei mai mari producători sunt controlaţi tot de companii străine.

Cea mai recentă piaţă unde un gigant internaţional şi-a adjudecat poziţia de lider este cea de panificaţie, grupul mexican Bimbo preluând Vel Pitar şi intrând astfel pe una dintre cele mai fragmentate pieţe din industria alimentară. Deşi este lider, Vel Pitar realizează doar 5% din cifra de afaceri din sector, conform calculelor ZF. Iar acest lucru se întâmplă din cauza faptului că în domeniul de panificaţie sunt active peste 7.000 de firme.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO