♦ Universul de comerţ modern a ajuns aproape de 3.500 de magazine sub mai multe formate la finalul anului trecut ♦ În plină pandemie, ele au deschis 420 de magazine, acesta fiind al doilea cel mai bun an pentru expansiune de după 2019.
Jucătorii din comerţul modern local au anunţat pentru 2021 planurile de expansiune ce vizează deschiderea a circa 400 de noi magazine sub formate precum hipermarket, supermarket, proximitate modernă sau discount. Pentru expansiunea reţe-lelor, pentru remodelarea magazinelor existente, dar şi pentru investiţiile în logistică, aceste companii vor scoate din buzunare 700-800 mil. euro pentru investiţii, potrivit estimărilor făcute de ZF pe baza datelor transmise de companii.
Au fost luate în calcul doar cifrele aferente retailerilor care şi-au făcut publice planurile pentru acest an, cum este cazul Kaufland, Lidl, Penny, Mega Image, Profi sau Metro. De partea cealaltă, nu există informaţii privind planurile Auchan, Selgros, Cora sau Carrefour în 2021, oficialii companiilor nu au răspuns solicitării ZF privind expansiunea programată pentru acest an. Astfel, cifrele ar putea creşte, atât în ceea ce priveşte numărul de magazine, cât şi bugetul de investiţii, pentru a se apropia de nivelul din 2020.
Cele mai multe reţele vor merge înainte cu dezvoltarea în pofida pandemiei de COVID-19, mizând pe un ritm cel puţin la fel de alert ca în 202