Companii

ANALIZĂ ZF. Pariul pe discount se extinde din zona de alimente şi în piaţa de modă: Outlet-urile şi magazinele cu preţuri mici câştigă teren într-o perioadă în care românii sunt tot mai precauţi la shopping

Când vine vorba de modă, România a fost în ultimii 15 ani cunoscută în regiune ca o piaţă cu apetit mare pentru branduri, cu consumatori interesaţi de trenduri şi dispuşi să cheltuie pe modă şi cosmetice o pondere mai mare din salariu comparativ cu polonezii, cehii sau ungurii. Acum lucrurile se schimbă.

Când vine vorba de modă, România a fost în ultimii 15 ani cunoscută în regiune ca o piaţă cu apetit mare pentru branduri, cu consumatori interesaţi de trenduri şi dispuşi să cheltuie pe modă şi cosmetice o pondere mai mare din salariu comparativ cu polonezii, cehii sau ungurii. Acum lucrurile se schimbă.

Autor: Cristina Roşca

14.03.2024, 15:00 198

Inflaţia în continuare ridicată şi dobânzile mari au afectat puterea de cumpărare a românilor, care astfel au devenit mai atenţi la modul în care îşi cheltuiesc banii Aceste schimbări se răsfrâng şi asupra pieţei de modă, unde multă vreme preferinţele au fost dictate de brand mai degrabă decât de preţ.

Pariul pe discount se extinde din zona de alimente şi în piaţa de modă, astfel că outlet-urile şi magazinele cu preţuri mici câştigă teren într-o perioadă în care românii sunt tot mai precauţi la shopping. Ce înseamnă asta? Pe de-o parte, multe dintre brandurile noi care au intrat pe piaţă în ultimii ani activează în segmentul de outlet sau în cel de discount. Pe de altă parte, mărcile deja existente şi active în această zonă de preţ pariază pe o expansiune accelerată.

Românii au cheltuit anul trecut circa 27 de miliarde de lei pe haine, pantofi şi echipamente sportive, cea mai mare parte a sumei mergând către zona de îmbrăcă­minte - 19,5 mld. lei, arată datele companiei de cercetare de piaţă Euromonitor.

Iar în segmentul de îmbrăcăminte, lider este grupul polonez Pepco, despre care ZF a scris recent că se apropie de 500 de magazine în România. Compania cunoscută pentru că vinde haine şi articole pentru casă la preţuri mici - ce încep chiar de la mai puţin de zece lei - a intrat pe piaţa autohtonă în 2015 şi a ajuns la circa 450 de unităţi, ceea ce înseamnă, în medie, 50 de deschideri pe an.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro