♦ Românii cheltuie anual peste 3 mld. lei pe hrană şi alte produse pentru prietenii necuvântători ♦ Retailerul de specialitate Animax, liderul pieţei de profil, a deschis două magazine recent şi anunţă alte şase inaugurări până la finalul anului ♦ Pe aceeaşi piaţă, germanii de la Fressnap Group au intrat recent în România şi anunţă că văd potenţial pentru 100 de pet-shopuri.
Piaţa de hrană pentru animale de companie şi alte produse destinate lor pare imună la criza economică ce se profilează la orizont în condiţiile în care retailerii de specialitate continuă dezvoltarea, ba chiar într-un ritm alert, iar când vine vorba de comportamentul de consum al clienţilor, românii îşi cumpără alimente mai ieftine pentru ei, dar nu pentru prietenii necuvântători.
„Interesant de subliniat este faptul că fenomenul de downtrading ia amploare: în tot mai multe categorii observăm că shopperii se orientează către produse mai ieftine pentru a-şi ţine cheltuielile gospodăriei sub control, în contextul creşterii preţurilor. Acest fenomen a putut fi observat încă din ultimul trimestru al anului 2021. Cu toate acestea, încă există premiumizare în anumite categorii, precum cafea boabe şi cafea măcinată, iaurt, deserturi pe bază de lapte, pet food (hrană pentru animalele de companie), specialităţi de brânză“, explica recent Diana Scăunaşu, consumer panel director în cadrul GfK România.