Companii

Angajatorii au cheltuit mai mult decât se aşteptau cu trainingul

Angajatorii au cheltuit mai mult decât se aşteptau cu trainingul

Dacă în T1 companiile se axau pe recrutare, în T2 s-au orientat spre training

Autor: Adelina Mihai

28.11.2011, 00:03 558

Companiile au investit mai mult in instruirea angajaţilor decât în activităţile de recrutare în trimestrul doi al acestui an, arată rezultatele studiului HR Outlook realizat de HR Club, o asociaţie care reuneşte peste 400 de specialişti în resurse umane, şi firma de cercetare de piaţă Daedalus Millward Brown.

După ce în primul trimestru al anului 2011 recrutarea se afla pe primul loc între preocupările departamentului de resurse umane (88,7% dintre companii desfăşurând această activitate), topul s-a schimbat în cel de al doilea trimestru, în care training-ul şi dezvoltarea profesională au fost prioritare pentru aproape 90% dintre companii.

Rezultatele studiului arată că patru din zece companii dispun de un buget mediu de resurse umane care variază între 5000 şi 20.000 euro şi mai mult de jumătate dintre companii au reuşit să consume tot bugetul alocat, în timp ce două din zece firme chiar l-au depăşit.

Activităţile de training, dezvoltare profesională şi remunerare rămân activităţile cu cea mai mare proporţie din bugetul de resurse umane, în timp ce cercetarea organizaţională, litigiile/ compensaţiile, consultanţa în resurse umane şi comunicarea internă sunt la capătul listei de priorităţi.

Peste jumătate dintre companii au folosit în totalitate sau chiar au depăşit bugetul per angajat alocat pregătirii şi dezvoltării. Firmele recurg mai ales la training-ul intern (83%), urmat de training-ul extern (76%), în timp ce activităţile de coaching si mentoring extern şi blended learning ocupă poziţii inferioare. În timp ce managerii au fost implicaţi, pe lângă trainingurile clasice, şi în programe de coaching şi mentoring, specialiştii şi angajaţii din zona de entry-level au avut parte de programe tradiţionale de training, cele mai multe făcute intern.

Cele mai multe programe de instruire au vizat dezvoltarea abilităţilor soft skills (68%) - comunicare, lucrul în echipă, leadership-ul, cât şi a abilităţilor tehnice (66%).

În primul trimestru al anului, când ponderea activităţilor de training era în scădere cu 7% faţă de ultimele trei luni ale anului trecut, nouă din zece companii s-au focalizat pe recrutare, angajând mai ales specialişti (61%) şi tineri pentru poziţii de entry level (47%).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO