Companii

Angst breveteaza supermarketul subteran in Romania

22.01.2003, 00:00 51

Producatorul roman de mezeluri Angst Ro SA se va alatura unei companii din domeniul imobiliar pentru construirea unui supermarket subteran in Bucuresti, investitia fiind estimata la trei milioane de dolari.
Directorul general al Angst Sorin Minea nu a dezvaluit numele partenerului, dar a spus ca este vorba de o companie multinationala din domeniul imobiliar, care are mai multe hoteluri de cinci stele.
"Sunt pentru prima oara cand intra pe piata romaneasca. Negocierea s-a facut prin intermediul partenerului nostru elvetian," a declarat Minea. Directorul Angst a spus ca rolul companiei sale in aceasta afacere va fi acela de a conduce business-ul, constructia apartinand investitorului strain.
"Va fi ceva complet nou pentru piata romaneasca, va fi amplasat intr-o zona comerciala buna. In strainatate, astfel de supermarketuri se adreseaza segmentului superior, noi ne vom adresa segmentului mediu, dar aspectul va fi de top. Va fi un complex care va include, pe langa magazine, o cafenea si un centru de infrumusetare," a adaugat Minea.
El a mentionat ca suprafata noului supermarket ar urma sa aiba 2.400 de metri patrati si ca, in viitor, exista posibilitatea transformarii in retea. Constructia ar urma sa inceapa in urmatoarele doua luni, dupa obtinerea autorizatiei sanitare.
Angst este deja proprietarul unei retele de magazine care ii poarta numele, insa noul supermarket va avea un nume diferit. Compania are 13 magazine, dintre care noua se gasesc in Bucuresti, celelalte fiind amplasatre la Buftea si la Sinaia, unde Angst are si centre de productie.
Acesta nu este primul exemplu in care un producator de mezeluri si carnuri isi dezvolta propria retea de magazine. Cris Tim are, la randul sau, 15 magazine, din care sapte au fost deschise anul trecut. Dintre acestea, noua se afla in Capitala.

2002, cel mai bun an dupa 1996
Angst a avut anul trecut o cifra de afaceri de 18 milioane de dolari, in crestere cu 20% fata de 2001. De asemenea, Minea spune ca firma a inregistrat "un profit bun", fata de pierderile de aproximativ 80.000 de dolari inregistrate in 2001.
"Anul trecut a fost cel mai bun an al nostru dupa 1996, pentru ca a fost un an de stabilitate a preturilor, chiar daca este vorba de stabilitate dirijata. Cred ca am avut o crestere semnificativa pentru ca am fost acceptati pe piata pentru ceea ce suntem, adica pentru calitate si pentru ca am reusit sa ne fidelizam consumatorii," a spus Minea.
El a adaugat ca firma sa nu urmareste extinderea la nivel national, motiv pentru care investitiile in publicitate nu au fost decat de aproximativ sapte mii de dolari anul trecut.
"Nu doresc sa ocup toata Romania, la calitatea pe care o am. Ma adresez unor piete in functie de produsele pe care le am, de aceea nu m-a interesat o audienta nationala. Ne-am promovat produsele prin discutii directe cu consumatorul si prin promotii pe care le-am desfasurat in magazine," a spus seful Angst.

Afaceri cu 33% mai mari anul acesta
Investitiile Angst s-au ridicat in 2002 la 500.000 de dolari si au fost directionate in achizitionarea de utilaje, innoirea parcului auto, tehnica de calcul si constructia si amenajarea unui magazin. Anul acesta compania are in plan investitii de 1,5 milioane de dolari si o cifra de afaceri de peste 24 milioane de dolari, cu 33% mai mult ca anul anterior.
"Putem sa ajungem la aceasta cifra prin rentabilizarea productiei, extinderea retelei de magazine si pastrarea constanta a pretului din strainatate. Anul trecut, de pilda, majorarile de pret care s-au produs din cauza fiscalitatii," a explicat Minea.
Seful Angst este de parere ca piata romaneasca a mezelurilor este extrem de competitiva la aceasta ora, ba chiar prea aglomerata.
Angst a fost infiintata in 1991 ca firma cu capital romano-elvetian ca SRL, devenind societate pe actiuni in 1993. Firma poarta numele principalului actionar elvetian, Urs Angst, descendent al familiei care a fondat compania Metzgerei Angst AG, cu sediul la Zurich. In 1997, Angst a achizitionat pachetul majoritar al fabricii de salamuri crude-uscate Salsi Sinaia.
Angst face parte din primul esalon al companiilor de mezeluri, care ocupa peste 30% din piata, alaturi de Cris Tim, Campofrio, Ifantis, Caroli, Medus si Principal Construct.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24