Companii

Aurelia Mihai, Head of Talent (Recruitment, Learning and Development), Auchan: La case o să se tot schimbe tehnologiile şi platformele şi modurile de plată. Iar oamenii trebuie să aibă versatilitatea asta, să aibă deschiderea să schimbe, poate la doi ani, platforma pe care lucrează

ZF HR TRENDS 2024: Viitorul resurselor umane, sub presiunea transformărilor

Aurelia Mihai, Head of Talent (Recruitment, Learning and...

Autor: Alexandra Cepăreanu

28.03.2024, 12:56 78

Aurelia Mihai, Head of Talent (Recruitment, Learning and Development), Auchan, consideră că la case o să se schimbe tehnologiile şi platformele şi modurile de plată, iar angajaţii trebuie să aibă deschiderea să înveţe rapid şi să lucreze pe o nouă platformă.

„Noi căutăm oameni care au potrivirea asta cumva naturală cu rolurile pe care noi le avem în comerţ. Iar pe zona de case evident că s-a transformat acest profil către cineva care este mult mai out-going, aş putea spune, mai proactiv în a relaţiona cu clienţii şi care are şi această componentă de apetit pentru ce e nou tehnologic vorbind, pentru că la case o să se tot schimbe tehnologiile şi platformele şi modurile de plată, ş.a.m.d. Evident că oamenii trebuie să aibă versatilitatea asta, să aibă deschiderea, să schimbe, poate la 2 ani platforma pe care lucrează”, a spus Aurelia Mihai în cadrul conferinţei ZF HR TRENDS 2024: Viitorul resurselor umane, sub presiunea transformărilor.

 

Ce a mai spus Aurelia Mihai în cadrul conferinţei

Casele self - cred că este clar un exemplu de impact pe care îl poate avea schimbarea tehnologică, un impact şi pozitiv, dar şi un impact care trebuie gestionat, pentru că s-ar putea să creeze măcar o impresie de ceva negativ, dacă nu ceva negativ real. În cazul nostru a fost o schimbare de paradigmă. Practic, din punct de vedere HR, pot spune că s-a schimbat rolul. Am trecut de la paradigma rol fix la rol mobil pe  linia de case, întrucât practic casierii nu mai stau locului. Ei trebuie să fie activi şi mobili pe linia de casă şi să-şi schimbe mind setul către direcţia de interacţiune cu clientul şi suport client. În plan intern am gestionat acest proiect sub umbrela unui concept pe care l-am creat tocmai în direcţia de a compania transformările prin care meseriile din retail şi din organizaţia noastră trec. Conceptul se cheamă Auchan Refresh. Ce înseamnă asta? Înseamnă ca acompaniem din punct de vedere HR transformările care vin în zona de business. Vorbim de o transformare care presupune redefinire de procese, implementare de tehnologii noi, implicit schimbare de proceduri şi de job description. Şi atunci oamenii, evident, trebuie puşi în noul context şi atunci avem o abordare structurată pentru genul acesta de programe. Pornim de la o analiză foarte riguroasă a ceea ce se schimbă din perspectivă competenţei, ce tip de expertiză sau de know-how trebuie să asimileze angajaţii noştri pentru a face faţă noului rol. În al 2-lea rând, vorbim foarte mult de zona de soft skills şi de impact pe zona de rezilienţă. Adică e clar că schimbările presupun un efort şi o energie din partea oamenilor să îşi schimbe poate nişte automatisme, nişte ritualuri, nişte obişnuinţe, un anumit mod de a gândi. Şi atunci rolul nostru, al HR-ului, este să identificăm care sunt aceste competenţe noi pe care oamenii trebuie să le asimileze şi într-un ritm accelerat. În etapa a 2-a unui program de Refresh facem acest design de program de acompaniere, îl numim noi. Poate să includă mai multe aspecte, adică nu doar formări, pot include, de exemplu programe de coaching sau assessments, chiar zona asta de evaluări, în care identificăm foarte ţintit ce anume este nevoie să dezvoltăm. Uneori ne surprind rezultatele, în sensul că noi poate ne pregătim să oferim nişte formări şi de fapt oamenii au cu totul şi totul alte nevoi pentru a face faţă noului rol. Prin urmare, a fost resimţită ca o schimbare pozitivă, noi n-am dat oameni afară, deci nu a fost o restructurare nici într-un caz.

În schimb a fost o schimbare de paradigmă şi a fost un efort şi din partea organizaţiei pentru zona aceasta de up skills sau reskills cu acest program. Şi nu este singurul. Am trecut prin mai multe programe de tip refresh pe zona de securitate, pe la IT, pe la Produs. Adică noi continuăm şi vom continua să ne schimbăm şi să companiem în această manieră aceste schimbări.

Am adus şi foarte multe lucruri pozitive pentru clienţi în această experienţă, de exemplu o viteză mai mare, lipsa cozilor la case. Lucrurile nu s-au oprit aici, adică eforturile noastre sunt pe mai multe căi, apropo de tehnologie, am implementat scan and go, adică sunt multe lucruri pe care noi le facem ca să îmbunătăţim această experienţă a clientului. Şi ne aşteptăm să ni se întoarcă, de asta facem aceste eforturi.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO