Companii

AUTO ZF. Criza microcipurilor din auto se adânceşte: termenele de livrare pentru maşini noi ajung şi la 6 luni – 1 an de zile. Dacă în cazul persoanelor fizice care încă mai pot găsi pe stoc un automobil cu livrare în termen de o lună, firmele care vor să cumpere flote pot aştepta şi un an de zile

Înmatriculările de autoturisme noi au înregistrat o scădere de 23% în octombrie faţă de perioada similară a anului trecut, la un total de 9.600 de unităţi.

Înmatriculările de autoturisme noi au înregistrat o scădere de 23% în octombrie faţă de perioada similară a anului trecut, la un total de 9.600 de unităţi.

Autor: Bogdan Alecu

07.11.2021, 08:01 3153

♦ Oprirea uzinelor auto din cauza lipsei componentelor electronice a frânat puternic şi piaţa auto.

Decalajele dintre termenul iniţial de livrare pentru cineva care a depus o comandă în martie şi cel real a ajuns deja la peste un an de zile, potrivit jucătorilor din piaţa auto locală. ZF a realizat un „mistery shopping“ şi a discutat din postura de client cu mai mulţi dealeri auto şi o companie de leasing operaţional.

„Există o întârziere foarte mare în livrări. Sunt maşini comandate în februarie-martie anul acesta cu termen de livrare în octombrie-noiembrie, iar acum am fost informaţi că le vom primi în februarie sau martie 2022. În cazul altor maşini, am primit informaţia că nu se mai pot livra maşinile comandate deoarece s-a schimbat modelul“, a explicat un executiv al unei companii de leasing operaţional.

Businessul de leasing operaţional a fost cel mai afectat de întârzieri în contextul în care acestea trebuie să înlocuiască sau să livreze noi flote de maşini. Dacă până în momentul expirării contractului maşinile nu sunt înlocuite cu unele noi, soluţia o reprezintă închirierile pe termen scurt, cu costuri suportate tot de leasingul operaţional.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO