Companii

Autostrada Bucuresti-Ploiesti, o afacere Strabag

19.12.2002, 00:00 54

Compania austriaca Strabag va finanta, din surse proprii si atrase, lucrarile la tronsonul Bucuresti - Ploiesti al viitoarei autostrazi Bucuresti-Brasov, investitie estimata la 340 de milioane de dolari.
Acest tronson va avea patru benzi, o lungime de circa 60-70 de kilometri, in functie de aliniamentul selectat, benzi de stationare de urgenta si acostamente. Lucrarile de constructie vor dura aproximativ patru ani.
Proiectul se va realiza prin parteneriat public-privat (la finalizarea contractului de asociere, bunul public realizat este transferat liber de sarcini autoritatii publice contractante), acordul care pune bazele colaborarii dintre Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei si compania Strabag fiind deja semnat. Acest acord de proiect stabileste obligatiile si drepturile partilor, precum si modalitatile de stingere reciproca a obligatiilor pana la finalizarea pregatirii proiectului si negocierea si semnarea unui contract de parteneriat public-privat, pentru realizarea sectorului 1 al viitoarei autostrazi Bucuresti-Brasov.
Se estimeaza ca acest contract de parteneriat public-privat va fi semnat spre sfarsitul semestrului I 2003, an in care vor incepe si lucrarile de constructie.
"Sunt convins ca pana anul viitor se vor inregistra progrese semnificative privind demararea acestui proiect deosebit de important pentru ambele parti" a declarat Roland Jurecka - membru al "board"-ului director al companiei austriece.
La randul sau, ministrul transporturilor Miron Mitrea a declarat ca spera ca pana in luna decembrie a anului viitor sa inceapa efectiv lucrarile la sectorul 1 al autostrazii Bucuresti-Brasov. "Cred ca acest prim proiect rutier de anvergura care va fi realizat in parteneriat public-privat va reprezenta un succes si un prim pas pe acest drum al cooperarii intre stat si initiativa privata" a adaugat el.
Intregul proiect al autostrazii Bucuresti-Brasov presupune realizarea si a altor lucrari precum dublarea centurii de vest a municipiului Ploiesti si construirea tronsoanelor Comarnic-Predeal si Predeal-Brasov. Pentru realizarea acestui proiect sunt necesare peste 770 de milioane de dolari.
In prezent, aceasta relatie este deservita, in principal, de DN1, structurat ca drum expres, avand cate doua benzi pe sens pe sectiunile Bucuresti-Ploiesti (56 kilometri) si Ploiesti-Comarnic (36 kilometri), dar cu o singura banda pe sens pentru restul tronsoanelor.
Grupul Strabag isi desfasoara activitatea la nivel european prin diviziile sale din Austria, Croatia, Polonia, Republica Ceha si Ungaria. Grupul realizeaza o cifra de afaceri anuala de peste cinci miliarde de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24