Companii

Billa iese din Italia şi se concentrează pe pieţele unde are o poziţie de top. În România este cel mai mic jucător

Billa are pe piaţa locală 80 de supermarketuri, dar a anunţat şi planuri de expansiune, pentru acest an fiind planificate între opt şi zece magazine noi

Billa are pe piaţa locală 80 de supermarketuri, dar a anunţat şi planuri de expansiune, pentru acest an fiind planificate între opt şi zece magazine noi

Autor: Cristina Roşca

05.07.2014, 09:10 539

Grupul german Rewe îşi vinde toate magazinele Billa din Italia, mutare ce marchează ieşirea de pe această piaţă, şi anunţă că îşi va concentra atenţia pe pieţele unde compania deţine o poziţie de top. Această strategie aduce în discuţie planurile grupului pentru piaţa locală, unde, cu peste 80 de supermarketuri şi afaceri de 307 milioane de euro anul trecut, Billa este cel mai mic jucător din comerţul modern local, care numără 12 reţele străine.

Astfel, România s-ar putea afla alături de Italia pe lista de exit-uri a germanilor. Oficialii Rewe Group spun însă că„nu avem în plan să vin­dem Billa România“. Totuşi, potrivit mai multor surse din piaţă, germanii au început deja să caute un cum­pă­rător pentru lanţul de supermar­keturi, iar printre cei interesaţi s-ar afla un fond de investiţii.

Frank Hensel, directorul executiv al operaţiunilor Rewe International citat de cotidianul Wall Street Journal, afirma că grupul îşi va concentra atenţia pe pieţele din Europa Centrală şi de Est, unde deja este prezent şi unde deţin poziţia de lider. Billa este prezentă pe şapte pieţe din regiune, respectiv Bulgaria, Croaţia, România, Rusia, Slovacia, Cehia şi Ucraina. În total germanii au aproape 640 de magazine şi vânzări de 2,8 mld. euro anul trecut, în creştere cu 8,3% comparativ cu 2012.

Rewe a vândut astfel deja 53 de magazine Billa din Italia către Carrefour şi are în plan să mai vândă şi restul de 83 de unităţi, purtând deja discuţii cu un potenţial cumpărător.

În România nemţii au sub acest brand peste 80 de magazine, pe segmentul supermarketurilor fiind printre lanţurile mai puţin extinse în comparaţie cu rivalii de la Mega Image (peste 300 de magazine) şi Profi (peste 230). Pe această piaţă mai este prezent şi Carrefour cu formatul Market care are tot aproape 80 de magazine ca şi Billa.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO