Companii

Brandul de whisky Chivas Regal a crescut cu 86% in primul semestru

18.08.2008, 18:58 51

Chivas Regal, brandul de whisky importat pe plan local de Pernod Ricard, filiala locala a producatorului francez, a inregistrat in primele sase luni ale acestui an vanzari in crestere cu 86% fata de aceeasi perioada a anului precedent.
"Anul trecut, vanzarile de Chivas Regal au crescut cu 40%, ritm cu care Romania a fost tara cu cea mai mare rata de crestere din lume. Din punct de vedere al vanzarilor de Chivas, Romania este cea de-a opta tara din Europa, intrecand Polonia, Olanda sau Belgia", a declarat Tudor Furir, director general al Pernod Ricard Romania.
Potrivit International Wine and Spirits Report (IWSR), Chivas Regal a realizat anul trecut vanzari de peste 170.000 de litri pe plan local. Pernod Ricard mai comercializeaza in afara de Chivas Regal, situat pe segmentul premium si marca Chivas 18 ani, pe segmentul super-premium.
In 2007, potrivit IWSR, piata de whisky a inregistrat un avans de 31%, la 3,8 milioane de litri, atingand o valoare de aproximativ 50 - 55 de milioane de euro. Principalii competitori ai Chivas Regal pe segmentul de blended scotch premium sunt brandurile Johnnie Walker Black, Dimple 15 ani (Sollers PPD), Grant's Royal 12 ani (Cristalex) si un alt brand din portofoliu Pernod, Ballantine's.
Filiala locala a producatorului francez cu acelasi nume a finalizat anul trecut cu o cifra de afaceri de 20,3 milioane de euro, aproape dubla fata de rezultatele de
10,8 milioane de euro realizate in urma cu doi ani. In primul semestru al acestui an, Pernod Ricard Romania a inregistrat o crestere de 57% a afacerilor comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent.
Reprezentantii companiei estimeaza pentru finalul lui 2008 obtinerea unei cifre de afaceri de 27 - 30 de milioane de euro.
Portofoliul Pernod Ricard Romania include si branduri ca Perrier Jou?t, Mumm (sampanie), Martell (cognac), Beffeater (gin) sau Wiborowa (vodca).
Dupa ce Pernod Ricard a achizitionat recent la nivel mondial producatorul suedez de bauturi alcoolice Vin & Spirit, filiala locala a grupului francez urmeaza sa preia brandul de vodca Absolut de la importatorul brandurilor Teacher's si Campari, Cristalex.
Pernod isi disputa piata locala a bauturilor alcoolice de import cu jucatori ca BDG Import (Jack Daniel's), Cristalex, Sollers PPD sau Lerida International (Bacardi-Martini).
Importurile de bauturi alcoolice au ajuns in 2007 la aproximativ 6,3 - 6,5 milioane de litri potrivit IWSR.
Anul acesta, potrivit estimarilor de crestere ale principalilor jucatori, piata bauturilor alcoolice de import ar putea depasi
8 milioane de litri, atingand vanzari de circa 100 - 110 milioane de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO