Companii

Brandurile premium au sustinut cresterea vanzarilor Halewood pe piata interna

28.09.2005, 16:26 25

Cramele Halewood, compania din cadrul grupului Halewood Romania care se ocupa cu productia de vin si vanzarile pe piata interna, a inregistrat o crestere de 10% a cifrei de afaceri in primul semestru al acestui an, pana la 8,4 de milioane de lei (2,4 mil. euro).

"Am estimat o crestere valorica de 20% pentru tot anul si avand in vedere ca in primele sase luni am inregistrat o variatie pozitiva, de 10%, coroborata cu specificul pietei vinului, cu vanzari mai mari in al doilea semestru, vom atinge obiectivele fixate pentru acest an", a declarat Bogdan Garofeanu, group marketing manager al Halewood Romania.

Garofeanu a precizat ca rezultatele reflecta doar vanzarile pe piata interna, nefiind incluse exporturile de vin care sunt gestionate de Halewood Romania si care genereaza aproximativ 70% din cifra de afaceri a grupului.

Cramele Halewood mizeaza in acest an pe o cifra de afaceri de 26,5 milioane de lei (7,5 mil. euro), fata de 22,2 milioane de lei (5,4 mil. euro) in 2004.

Strategia Cramelor Halewood vizeaza cresterea vanzarilor brandurilor de top - Prahova Valley Special Reserve, Byzantium, Cherry Tree Hill - care au sustinut si in primul semestru o crestere cantitativa de 15% fata de aceeasi perioada din 2004.

Anul acesta, Cramele Halewood vor inaugura al doilea magazin din Romania in cadrul cramei turistice de la Conacul Urlateanu, in localitatea Urlati.

"Ne vom extinde in locatiile in care compania are crame in circuitul turistic. Nu urmarim sa concuram magazinele de specialitate din mediul urban", a mai spus Garofeanu.

Primul magazin deschis de companie se afla in localitatea Azuga, in cadrul Pivnitelor Rhein.

Grupul Halewood cuprinde, alaturi de Cramele Halewood, compania Halewood Romania care se ocupa de exporturile de vin si Domeniile Halewood care se ocupa cu achizitia de vita de vie. Toate cele trei societati din Romania fac parte din compania britanica Halewood International.

Grupul detine 320 de hectare de vita de vie in Dealu Mare, Sebes, Aiud si in regiunea Murfatlar, avand o capacitate de stocare de 500.000 de litri de vin, incadrandu-se in categoria producatorilor de nisa (locul 12-14 in piata vinurilor).

Piata vinurilor s-a ridicat anul trecut, conform estimarilor Organizatiei Nationale Interprofesionale Vitivinicola (ONIV), din care fac parte principalii jucatori din piata, la circa 310 milioane de euro, in crestere cu 15% fata de anul precedent. Cei mai mari jucatori sunt Murfatlar Romania, Vincon Vrancea, Jidvei si Vinia Iasi. dana.ciriperu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO