Companii

British Airways: Piata locala a urcat sase locuri in Europa dupa rezultatele de la inceputul anului

British Airways: Piata locala a urcat sase locuri in Europa dupa rezultatele de la inceputul anului

Emil Delibashev, commercial manager British Airways Romania, Bulgaria&Moldova: Anul trecut Romania era pe locul 14 in Europa, insa cresterea din acest an ne-a propulsat in top zece. Ca ritm de crestere am devansat si Polonia.

24.07.2008, 14:33 20

"Anul trecut Romania era pe locul 14 in Europa, insa cresterea din acest an ne-a propulsat in top zece. Ca ritm de crestere am devansat si Polonia", a spus Emil Delibashev, commercial manager British Airways Romania, Bulgaria&Moldova.
Compania se asteapta sa mentina trendul de crestere si in lunile de vara, iar pentru tot anul fiscal (aprilie 2008 - martie 2009) estimeaza un avans de peste 10% al veniturilor comparativ cu anul trecut. Reprezentantii operatorului britanic nu ofera informatii despre valoarea vanzarilor pe piata romaneasca.
"In programul de iarna nu va mai fi a treia cursa pe zi Bucuresti - Londra, plus ca traficul este mai scazut in acea perioada. Aceasta cursa va fi reluata insa in programul de vara urmator, cand va fi adaptat si programul de zbor", a completat Delibashev.
Astfel, cu toate ca operatorii aerieni se confrunta cu o criza la nivel mondial din cauza majorarii pretului la combustibil si au ales sa diminueze frecventele pe anumite rute, cresterea inregistrata in Romania determina continuarea planurilor de dezvoltare pe piata locala.
"Romania este o piata sigura din acest punct de vedere si urmarim in continuare sa ne dezvoltam. Clujul ramane una dintre prioritatile British Airways in momentul in care se va hotari deschiderea unor noi rute", a adaugat Delibashev.
British Airways a introdus la sfarsitul lunii martie al treilea zbor zilnic pe ruta Bucuresti - Londra, care va fi operat in programul de vara. Introducerea noii rute a contribuit si la cresterea traficului de conexiune, destinatiile finale ale celor care calatoresc pe ruta Bucuresti - Londra fiind cel mai adesea New York sau Chicago.
"In ultima perioada am inregistrat cresteri considerabile pentru traficul de conexiune catre Cape Town, Johannesburg (Africa de Sud), Hong Kong, sau Sidney (Australia)", a precizat reprezentantul British Airways Romania, care a adaugat ca pe destinatiile din afara Statelor Unite, Canadei si Europei s-au introdus tarife promotionale care pot ajunge si in jurul sumei de 400 de euro dus-intors (fara taxe de aeroport).
Pe langa British Airways, pasagerii romani aleg pentru zborurile transatlantice si operatori precum KLM sau Air France. Singura ruta directa pe relatia Bucuresti - New York aste cea a Delta Air Lines, insa aceasta nu va mai fi operationala incepand cu programul de iarna.
Pe ruta Bucuresti - Londra tarifele incep de la 180 de euro dus-intors (fara taxe de aeroport), pe aceasta ruta operand zboruri si TAROM sau Wizz Air. Si low-cost-ul easyJet opera zboruri pe ruta Bucuresti - Londra, insa a renuntat la aceste zboruri recent. British Airways Romania detine o cota de piata de aproape 50% pe destinatia Londra, potrivit propriilor declaratii.
British Airways obtine circa 15%-20% din vanzarile de pe piata locala online, ponderea acestora fiind mai mult decat dubla fata de anul trecut.
"Exista o crestere foarte mare a vanzarilor online, insa piata locala este insa subdezvoltata din acest punct de vedere. In Bulgaria, piata cu o valoare mai mica decat Romania, vanzarile online sunt de circa 24%", a spus Delibashev. Totodata, British Airways a lansat in septembrie anul trecut serviciul de online-boarding, prin care pasagerii isi pot tipari biletul de imbarcare si isi pot alege locul in avion de acasa, cu 24 de ore inainte de zbor.
"Acest serviciu a contribuit la cresterea utilizatorilor online, insa doar 15% dintre pasageri isi printeaza boarding-pass-ul, chiar daca acest lucru scurteaza timpul petrecut in aeroport. Spre comparatie, in Bulgaria, unde am introdus acest serviciu cu trei luni mai devreme ponderea este dubla", a adaugat Delibashev.
Pe langa British Aiways, printre cei mai importanti operatori de pe piata locala se numara TAROM, Carpatair, Air France, KLM, Lufthansa, Austrian Airlines, Czech Airlines, Malev sau SWISS.
Piata aeriana traditionala, in care nu sunt incluse liniile low-cost, a inregistrat in primele sase luni ale anului o crestere de 15% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, pana la 212 milioane de euro, potrivit Asociatiei Internationale de Transport Aerian (IATA). Acest ritm este sub evolutia ultimilor ani, de peste 20%, insa cu toate acestea, Romania ramane una dintre cele mai dinamice piete aeriene din Europa.
Potrivit estimarilor ZF, numarul de pasageri transportati in si dinspre Romania de liniile traditionale este peste patru milioane de persoane, avand in vedere traficul anuntat de principalele companii de pe piata.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO