Companii

Bursă. Oil Terminal, despre terminalul de bitum din Portul Constanţa: Vrem să fim pe o piaţă de interes strategic în actuala conjunctură geopolitică. De proiect sunt interesaţi traderi globali, care manipulează petrol rusesc, dar şi firme no name

Bursă. Oil Terminal, despre terminalul de bitum din...

Autor: Roxana Petrescu

15.01.2024, 10:30 1235

Bitumul, un produs rezultat din prelucrarea petrolului, este folosit mai ales pentru lucrările rutiere, unde are rolul de liant pentru asfalt. România, de exemplu, are un singur producător intern de bitum, Rompetrol Rafinare, dar nevoile interne şi cele care vor veni ca urmare a procesului de reconstrucţie a Ucrainei creează o oportunitate interesantă pentru activităţile de comerţ cu bitum. În acest context, Oil Terminal, operatorul portuar deţinut de statul român, vrea să facă o investiţe, dar cum nu are resurse proprii suficiente, încearcă să atragă investitori. Cine este interesat?

„Oportunitatea acestei investiţii este dată de necesitatea stringentă a creşterii numărului de posibilităţi de primire via mare a acestui produs (bitum). La data prezentă, în portul Constanţa există un singur operator portuar care poate opera acest produs.  Totodată, Oil Terminal, companie de interes strategic a statului român îşi propune să îşi diversifice portofoliul de produse petroliere manipulate şi să fie prezent pe o piaţă care poate reprezenta un interes strategic în actuala conjunctură geopolitică zonală“, au declarat reprezentanţii Oil Terminal. Compania este deţinută în proporţie de 87,7% de statul român, prin Ministerul Energiei. Oil Terminal a avut un profit consolidat de 23,5 milioane de lei în ianuarie-septembrie 2023, de la 28,7 mi­lioane de lei în intervalul similar de anul trecut, înregistrând astfel o scădere de 18,2%, potrivit raportului financiar publicat la BVB. Cifra de afaceri realizată cumulat a fost de 258,2 milioane de lei, cu 20,7% mai mare decât afacerile raportate în primele nouă luni de anul trecut. Operarea motorinei a avut cel mai mare aport, cu 145 de milioane de lei, deci peste jumătate din total. Ţiţeiul şi păcura au contribuit cu 54,3 milioane, respectiv 23 de milioane de lei.

„Proiectul terminalului de bitum reprezintă intenţia  conducerii Oil Terminal de a exploata la maxim din punct de vedere economic platforma portuară închiriată de către societate de la C.N. Administratia Porturilor Maritime S.A.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO