Companii

Caroli: plan de afaceri de 96 mil. euro si o noua fabrica

15.02.2006, 19:46 89

Caroli Foods, unul dintre primii trei producatori de mezeluri din Romania, a realizat anul trecut o crestere de 40% a cifrei de afaceri pana la 62 mil. euro.

Cresterea puternica a cifrei de afaceri anul trecut s-a datorat majorarii capacitatilor de productie si asigurarii distributiei la nivel national. "Gradul de cunoastere al brandurilor noastre in randul consumatorilor a crescut in 2005, fapt ce a determinat atingerea unei cote de piata de 12%. In plus, de anul trecut ne-am asigurat si acoperire nationala", a comentat pentru ZF Talal El Solh, presedinte al grupului Caroli Foods.

El a mai precizat ca in acest an estimeaza o crestere de 55% a cifrei de afaceri, situatie care ar duce afacerile grupului Caroli la circa 96 de milioane de euro. In ultimii doi ani, ritmul de crestere al companiei a fost mai mare de 40%.

Luna aceasta Caroli Foods a demarat constructia unei fabrici de produse crud-uscate, investitia urmand sa ajunga la 4 mil. euro. Fabrica, a doua din cadrul grupului, este amplasata la Pitesti si va produce 200 de tone de mezeluri pe luna. Noul centru de productie, cu o suprafata de 7.000 de metri patrati, va deveni operational la sfarsitul acestui an si va crea 150 de locuri de munca.

"Oamenii cauta produse noi, mai pretentioase, segmentul mezelurilor crude fiind in continua crestere pe piata locala. In plus, el permite si exportul in Uniunea Europeana", a precizat El Solh.

Potrivit unui studiu al grupului, dintre toate categoriile de mezeluri, salamul este cumparat in cantitatile cele mai mari, urmat de parizer, carnati si crenvursti. Aceste sortimente reprezinta aproximativ 80% din volumul total al pietei, arata studiile grupului Caroli.

Constructia fabricii de produse crud-uscate reprezinta doar 40% din bugetul alocat in acest an pentru investitii. Compania va investi circa 6 milioane de euro pentru cresterea capacitatilor de productie ale fabricii existente, localizate tot la Pitesti, dar si pentru imbunatatirea sistemului IT, logistica si marketing.

Incepand din 2005, grupul Caroli si-a intensificat politica de investitii, alocand peste 6 milioane de euro pentru modernizarea si retehnologizarea fabricii de mezeluri pe care o detine in Pitesti.

In prezent, aceasta are o capacitate de productie zilnica de 80 de tone de mezeluri, iar prin noile investitii din acest an va ajunge la sfarsitul lui 2006 la peste 200 de tone de mezeluri pe zi.

Valoarea investitiilor realizate pana in prezent de grup in capacitatile de productie de la Pitesti a depasit 13 milioane de euro.

Grupul Caroli Foods detine trei marci distincte: Caroli (pe segmentul mediu), Gourmet (pe segmentul superior) si Familia (pe segmentul inferior pe piata), care inglobeaza peste 150 de produse, dintre care 41 au fost lansate in 2005. Potrivit reprezentantilor companiei brandul Caroli realizeaza intre 70 si 80% din vanzarile anuale.

In decembrie 2003, Caroli si-a imbogatit portofoliul de produse prin achizitionarea marcii Gourmet. Dupa cumpararea brandului Gourmet, sustinuta de o politica de marketing mai activa, compania a ajuns la o cota de piata de 12% pe segmentul mezelurilor.

Anul trecut, Caroli a devenit grupul Caroli Foods, din care fac parte companiile Caroli (axata pe distributie), T.C. Affaires (axata pe productie) si INDCARF (viitoarea fabrica de mezeluri crude). In 2004 grupul a avut o cifra de afaceri de 44 de milioane de euro. Grupul are 1.000 de angajati.

Anul trecut, piata produselor procesate din carne de porc s-a ridicat la 600 de milioane de euro, valoarea "la raft" depasind 1 miliard de euro, potrivit estimarilor principalilor jucatori din industrie. Patru dintre primii cinci jucatori din piata mezelurilor sunt afaceri de familie: Cristim Bucuresti, Aldis Calarasi, Angst si Caroli. Singurul jucator care face parte dintr-un grup international este Tabco-Campofrio, detinut de spaniolii de la Campofrio Alimentacion.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO