♦ Profitul companiei a crescut de circa patru ori mai rapid decât vânzările, iar asta într-o perioadă în care inflaţia a rămas ridicată, la circa 7% la finalul anului trecut ♦ Scumpirile au mâncat din puterea de cumpărare a românilor în ultimii doi ani ♦ „Inflaţia costurilor şi a preţurilor, scăderea puterii de cumpărare a oamenilor şi criza pieţei muncii reprezintă cele mai mari provocări pe piaţa de retail“, spun reprezentanţii Mega Image.
Lanţul de supermarketuri şi magazine de proximitate Mega Image, deţinut de grupul olandezo-belgian Ahold Delhaize, a închis anul trecut cu afaceri de circa 9,9 mld. lei, cu 13,4% mai mari decât în 2022, arată calculele ZF realizate pe baza datelor transmise de companie. În aceeaşi perioadă, profitul net al reţelei a urcat la un pas de 220 de milioane de lei, versus aproape 140 de milioane de lei în 2022, ceea ce înseamnă o creştere de 56%.
Profitul companiei a crescut de circa patru ori mai rapid decât vânzările, iar asta într-o perioadă în care inflaţia a rămas ridicată, la circa 7% la finalul anului trecut. Scumpirile au mâncat din puterea de cumpărare a românilor în ultimii doi ani, dar nu din marja retailerilor precum Mega Image.